Studiu: Românii pierd anual 1 mld. euro din cauza ineficienţei ferestrelor

Apartamentele cu fereastre clasice înregistrează pierderi anuale de până la 900 de lei la plata utilităţilor prin consumul ridicat de energie termică şi electrică. În acest fel, românii pierd anual un miliard de euro, potrivit unui studiu realizat de producătorul de materiale de construcţii Saint-Gobain Glass.

Ultimele cercetări efectuate de Institutul de Studii şi Proiectări Energetice (ISPE), arată că în prezent la nivel naţional există între 4,5 şi 5 milioane de apartamente care nu sunt dotate cu ferestre termoizolante. Statistica cuprinde apartamentele cu 1, 2, 3 şi 4 camere, iar suprafaţa medie a acestora este de aproximativ 80 de metri pătraţi.
În cazul unui apartament cu o suprafaţă de circa 80 de metri pătraţi, utilizarea ferestrelor termoizolante poate reduce consumul de energie termică şi electrică necesar asigurării confortului termic cu aproximativ 25% faţă de ferestrele clasice, fapt care generează economii anuale de circa 900 de lei la plata utilităţilor.
Economiile sunt calculate la reducerea consumului de energie termică necesar încălzirii apartamentului pe timp de iarnă şi respectiv reducerea consumului de energie electrică aferent condiţionării aerului pe timp de vară, pentru a asigura confortul termic de 21 de grade Celsius pe tot parcursul anului.
În cazul utilizării unor ferestre termoizolante cu control solar se pot obţine reduceri ale consumului de energie cu până la 60% comparativ cu ferestrele clasice, situaţie în care economiile anuale la plata utilităţilor pentru un apartament cu o suprafaţă de 80 de metri pătraţi pot depăşi 2.100 de lei.
Aproximativ 15% din pierderile de căldură dintr-o locuinţă se realizează prin ferestre şi uşi. La nivelul ferestrelor, aproximativ 80% din eficienţa energetică a acestora este adusă de sticlă, în timp ce 20% revine tâmplăriei, se arată în acelaşi studiu.
„Ponderea sticlei în preţul ferestrelor termoizolante este de circa 10%, cel mai mult costând tâmplaria. Pe lângă tâmplărie, consumatorii ar trebui să fie foarte atenţi şi la alegerea sticlei”, a declarat Cosmin Popescu, marketing manager Saint-Gobain Glass România.