‘În doar două decenii, tehnologia digitală a transformat lumea. Sunt aproape la fel de mulţi clienţi ai serviciilor mobile ca locuitori ai planetei: 6,8 miliarde versus populaţia globală de 7,1 miliade. Iar 40% din populaţie este online. Mai mult de atât, utilizatorii adoptă rapid noile tehnologii: dacă Google a atins în 6 ani 50 milioane de utilizatori, reţelei sociale Google+ i-au trebuit doar 88 de zile pentru a atinge această valoare. Pe măsură ce consumatorii fac trecerea de la calculatoare la telefoane inteligente (smartphones) şi tablete, ei se pot documenta, pot compara preţuri şi pot cumpăra orice, oriunde. Accesul rapid la serviciile şi produsele Apple, Google şi Amazon este tipul de acces pe care consumatorii acum se aşteaptă să îl primească de la orice companie’, arată studiul Insurance in a digital world: The time is now.

Potrivit studiului, 79 la sută din cei chestionaţi spun că încă învaţă despre online şi nu şi-au dezvoltat un ghid digital, iar un număr frapant de mare de asiguratori nu au un business case actualizat pentru zona digitală.

Aproape jumătate dintre cei chestionaţi (47%) spun că nu au o strategie digitală coerentă. Totuşi, 57% arată că, în următorii trei ani, intenţionează să-şi definească o motivaţie pentru zona de digital, actualizată în mod constant, care să integreze bugete şi estimări detaliate, incluzând şi planificare HR şi financiară.

57 la sută dintre aceştia au modele operaţionale care nu facilitează activitatea digitală

Cei mai mulţi respondenţi au declarat că implicarea în digital este susţinută de management-ul de top. Totuşi, o treime din cei care au răspuns consideră că sprijinul management-ului nu este întotdeauna dublat de acţiuni, bugete şi resurse.

În mod curent, numai 5% din executivii din C-suite (CEO, CFO, COO etc) oferă un exemplu pozitiv personal, utilizând platformele digitale (blog-uri, Twitter, Facebook etc). Totuşi, aproape o treime consideră că vor începe să utilizeze aceste platforme în următorii trei ani.

Majoritatea asiguratorilor utilizează digitalul la un nivel simplist pentru a oferi valoare clienţilor. Numai 11% utilizează modelarea predictivă pentru a identifica posibili clienţi pentru targetare, campanii personalizate de email marketing, utilizarea unor instrumente online de comparare a produselor sau încurajarea formării unor comunităţi online. Foarte multe companii de asigurări, mai exact, 89% dintre respondenţi, nu utilizează interacţiunile anterioare în oferirea de recomandări particularizate de produse şi servicii clienţilor online. Doar 1% dintre jucători oferă în acest moment premii şi reduceri în mediul online, ca şi aplicaţii mobile sau asistenţă ‘live’ pe website-uri (ca de exemplu, virtual assistant, chat, click to call), deşi 27% se aşteaptă să ofere clienţilor aceste beneficii în viitor.

Aproape 70% dintre respondenţi cheltuiesc mai puţin de 10% din bugetul de dezvoltare în zona digitală. Dar, majoritatea asiguratorilor (81%) consideră că ar putea pierde din avantajul competitiv, dacă vor eşua în trecerea la digital, iar 74% cred că acest aspect le-ar afecta abilitatea de a inova.

‘Rămâne de văzut dacă asiguratorii vor reuşi să realizeze schimbările ambiţioase pe care şi le-au propus în următorii trei ani. Atingerea acestor scopuri cere un efort semnificativ şi rapid pentru a închide ecartul existent. Clienţii cer modificări considerabile în modul în care asiguratorii livrează produsul, iar câştigătorii acestei curse vor fi acei jucători care îşi vor respecta planurile din domeniul digital în următorii ani’, arată Elena Badea, director de marketing, EY România.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 175.000 de angajaţi în 728 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 25,8 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2013.

Sursa: Agerpres