Potrivit raportului lansat de D&D Research, la inițiativa Universității Româno-Americane, și care vizează măsurarea structurată a percepțiilor, nevoilor, atitudinilor și elementelor decizionale privind Educația Universitară, 48,1% dintre aceștia afirmă: „aleg Universitatea care îmi place și dau admitere numai la aceasta, îmi concentrez resursele exclusiv pe aceasta”. Statistica este susținută și din punct de vedere comportamental. Astfel, 50,2% dintre respondeti au declarat că și-au ales o singură specializare/facultate, și doar 35,3% s-au orientat spre mai multe opțiuni. Strategia folosită de către tineri în actualul procesul de înscriere la facultate este diferită de cea din 2015, când 50,7% dintre respondenți au declarat „aleg mai multe universități, una va fi prima opțiune, iar cealaltă/celelalte vor fi variantele de rezervă”.
Când vine vorba criteriul principal de care țin cont în decizia de a alege o universitate, puși în situația de a alege între specializare sau instituție, în proporție de 89,6% dintre respondenți aleg specializarea și doar 10,4% țin cont de instituție/universitate.
Și în acest an se menține o cerere ridicată pentru facultățile cu profil IT, ai căror absolvenți sunt extrem de căutați de către angajatori/ la nivelul pieței muncii, dar în comparație cu anii anteriori, numărul studenților care optează pentru specializări care înregistraseră un regres semnificativ după criză-precum finanțe sau administrarea afacerilor-este în creștere de la an la an.
„Studiul confirmă, în bună măsură, tendințele înregistrate în ultimii ani și la nivelul Universității Româno-Americane. Poziția de lider este deținută de domeniul IT, unde atât ca număr de înscriși, cât și ca trend (36,22% creștere în ultimul an), există evoluții constant pozitive. În același timp și o serie de alte specializări care aparțin profilului economic și care înregistraseră o relativă stagnare sau chiar un regres în urmă cu câțiva ani, precum afaceri internaționale, management, marketing sau turism au înregistrat în ultimii doi ani creșteri cuprinse între 12.6%, și 29,5%; o tendință similară, de creștere (28,3%), manifestându-se și în cazul științelor juridice, a afirmat Ovidiu Folcuț, Rectorul Universității Româno – Americane.
Cercetarea realizată de D&D Research a relevat și că 96,3% dintre tineri au ultimul cuvânt în alegerea universității, părinții situându-se pe loc secund, într-o proporție de doar 3,7%, iar printre criteriile principale în alegerea universității se regăsesc dotările campusului și bursele de studiu.
Studiul a fost realizat în perioada aprilie – mai 2016 și este reprezentativ la nivel național pentru orașe cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologică a fost efectuată telefonic pe 675 de persoane, tineri 16-23 ani (50%) și părinți cu copii între 16-23 ani (50%).