Studiul urmăreşte performanţa a câte 10 retaileri din fiecare ţară prin prisma a 6 domenii-cheie: produse pescăreşti, produse lactate, legume şi fructe, produse din hârtie, detergenţi şi politici de mediu. În Bulgaria, cea mai performantă reţea de supermarketuri a reuşit să obţină abia 5,93, ceea ce reprezintă abia o treime din scorul maxim de 18 puncte. Situaţia din România este puţin mai bună, dar nici acolo nimeni nu a reuşit să strângă mai mult de 42,9% din punctajul maxim.
Ioana Buşilă de la WWF România explică faptul că retailerii din România au o performanţă medie în ceea ce priveşte produsele lactate şi ouă, dar au note foarte proaste când vine vorba de legume şi fructe, peşte, produse din hârtie, detergenţi. De exemplu, nici una dintre cele 10 companii analizate nu vinde fructe şi legume organice produse în România şi doar 26,85% dintre toate fructele şi legumele oferite sunt produse în ţară, ceea ce lasă mult de dorit în ceea ce priveşte produsele de origine locală.
Situaţia în Bulgaria este similară, spune Iva Bratanova de la filiala bulgară a organizaţiei. Ouăle organice şi produsele din hârtie reciclată sunt disponibile în aproape toate magazine, dar fructele şi legumele produse în ţară sunt greu de găsit, precum şi produsele provenite din pescuitul sustenabil.
Studiul cuprinde şi o serie de recomandări din partea WWF pentru reducerea impactului industriei de retail asupra mediului şi a comunităţilor locale.
Sursa: Agerpres