O treime dintre părinţi (33%) limitează timpul petrecut de copii pe Internet, pentru a-i proteja de pericole, în condiţiile în care unul din zece minori este dependent de navigarea online, reiese din studiul întocmit de Kaspersky Lab şi B2B International.
Conform cercetării, 36% din totalul părinţilor chestionaţi sunt îngrijoraţi de faptul că propriii copii ar putea să vizioneze pe Internet conţinut nepotrivit sau explicit, în timp ce 32% dintre cei intervievaţi de faptul că există posibilitatea să comunice cu persoane necunoscute.
În acest context, o treime dintre părinţi (33%) recurg la metoda de limitare a accesului minorilor la Internet.
De asemenea, având în vedere că peste jumătate (51%) dintre părinţi simt că ameninţările online pentru copiii lor cresc, timpul petrecut pe Internet este un factor important pentru siguranţa copiilor.
Studiul de specialitate arată că, pe parcursul unui an, 44% dintre copii s-au confruntat cu cel puţin o ameninţare online, 12% dintre ei accesând conţinut nepotrivit sau intrând în contact cu programe malware şi viruşi (10%).
‘Prin urmare, o opţiune alternativă pentru părinţi ar putea să fie aceea să-i sprijine pe copiii lor în alte moduri, prin educaţie. Peste o treime (37%) dintre părinţi vorbesc cu regularitate cu copiii lor pentru a-i învăţa despre pericolele online, iar 31% încearcă să îi supravegheze atunci când sunt online, eventual creând oportunităţi pentru a sublinia orice ameninţare ce ar putea apărea şi a suplimenta efortul de educare’, se arată într-un comunicat de presă al Kaspersky Lab.
Producătorul de soluţii de securitate antivirus a creat Kaspersky Safe Kids, o aplicaţie care îi ajută pe părinţi să îşi protejeze în mod eficient copiii de pericolele din mediul online. Astfel, prin intermediul acestei soluţii, pot alege fie să blocheze accesul copiilor la anumite aplicaţii şi site-uri, fie să-i ajute să conştientizeze pericolele, avertizându-i că site-urile sau aplicaţiile pe care sunt pe cale să le acceseze sunt riscante şi s-ar putea să aibă conţinut periculos. AGERPRES