„Tinerii din generația Millennials vin cu o abordare nouă care schimbă modul în care companiile – implicit producătorii auto – își derulează afacerile. Iar prospețimea din gândirea lor influențează mașinile pe care aceștia vor să le conducă în moduri pe care puțini le așteaptă”, se menționează în studiul Ford Motor Co.
Același document arată că mai mult de 4 din 5 membri ai generației între 17 și 34 de ani consideră că SUV-urile au devenit în ultimii cinci ani mai eficiente din punctul de vedere al consumului și mai prietenoase cu mediul. După ce și-au șters reputația de mașini care consumă mult carburant, SUV-urile se află acum pe lista de cumpărături a 25% dintre tinerii care își doresc o mașină nouă).
Ford lansează un nou SUV full-electric construit pentru a oferi o autonomie estimată de cel puțin 480 de kilometri, îndeajuns pentru a acoperi distanța dintre Londra și Paris. Compania a introdus pe piața din Europa trei SUV-uri noi în cursul anului trecut, iar noul model 100% electric este doar unul dintre cele cinci pe care Ford le pregătește până în anul 2020.
„Vânzările de SUV-uri cresc mai mult decât în orice alt segment european, iar clienții tineri cu o conștiință eco dezvoltată reprezintă principala forță din spatele cererii. Anul trecut, vânzările SUV-urilor Ford au crescut într-un ritm mai susținut decât cel deja rapid al industriei", a declarat Roelant de Waard, vicepreședinte de Marketing, Vânzări și Service al Ford of Europe.
Vânzările SUV-urilor Ford – EcoSport, Kuga și Edge – au crescut cu 31% în anul 2016 în comparație cu 2015. Piața de SUV-uri a crescut cu 21% în Europa în 2016, adunând mai mult de un sfert din totalul vânzărilor de mașini noi.
Conform celor de la Ford, nu doar șoferii tineri își modifică obiceiurile de consum în ceea ce privește alegerea mașinilor proprii. Datele companiei arată că vârsta medie a clienților care se orientează spre modelele sport cu hayon – versiunile dinamice ale hatchback-urilor din segmentele mic și compact – a crescut cu 10% între 2010 și 2016. Vânzările modelelor din gama Ford Performance – care include hatchback-urile Fiesta ST, Focus ST și Focus RS, dar și Ford Mustang – au crescut cu 60% pentru al doilea an consecutiv.