Studiul care dă totul peste cap! Măștile, mult mai importante decât distanțarea socială. Ar trebui eliminată

Este demn de menționat că studiul respectiv, publicat în revista Physics of Fluids, a fost realizat în contextul în care multe școli și universități revin la formatul de învățământ cu prezență fizică, conform informațiilor transmise de către sciencedaily.com

„Cercetarea este importantă, deoarece oferă îndrumare cu privire la modul în care înțelegem siguranța în mediile interioare”, a explicat Michael Kinzel, profesor asistent în cadrul Departamentului de Inginerie Mecanică și Aerospațială al Universității din Florida Centrală și coautor al studiului publicat în revista Physics of Fluids.

Nu este nevoie de distanțare socială atunci când măștile sunt obligatorii

În studiul respectiv, cercetătorii au creat un model computerizat al unei săli de clasă cu elevi și un profesor. După aceea, aceștia au modelat fluxul de aer și transmisia bolilor și au calculat riscul de transmisie în aer.

„Studiul constată că nu este nevoie de distanțare socială atunci când măștile sunt obligatorii. Cu măști, probabilitatea de transmitere nu scade odată cu creșterea distanței fizice, ceea ce subliniază modul în care masca poate fi cheia pentru creșterea capacității în școli și în alte locuri”, a completat Michael Kinzel.

De asemenea, în modelul utilizat de cercetători era proiectată o clasă cu 709 metri pătrați, cu tavane înalte de 9 picioare, asemănătoare cu o clasă universitară de dimensiuni mai mici și conținea elevi și un profesor care purtau măști, subliniază profesorul de la Universitatea din Florida Centrală.

Distanțarea socială este prima măsură care ar trebui relaxată

„Rezultatele sugerează exact ceea ce face Universitatea din Florida Centrală, că sistemele de ventilație și purtarea unei măști sunt cele mai importante în prevenirea transmiterii iar distanțarea socială este prima măsură care ar trebui relaxată”, a explicat profesorul Michael Kinzel, referindu-se la măsurile anti-COVID impuse autoritățile de pe tot globul.

Astfel, cercetătorii au examinat sala de clasă folosind două scenarii. În primul era examinată o sală de clasă ventilată , în timp ce în al doilea scenariu era examinată o clasă neventilată. Trebuie menționat și că aceștia au folosit două modele, Wells-Riley și dinamica computerizată a fluidelor.

Modelul Wells-Riley este utilizat pentru a evalua probabilitatea de transmisie în interior, în timp ce dinamica computerizată a fluidelor este folosită pentru a înțelege aerodinamica mașinilor, aeronavelor și mișcarea subacvatică a submarinelor.

Conform rezultatelor, măștile de protecție s-au dovedit eficiente prin prevenirea expunerii directe deoarece oferă un aer cald care face aerosolii să se miște vertical. În acest fel, aerosolii sunt împiedicați din a ajunge la elevii din jurul lor, explică profesorul. Totodată, acesta a subliniat și că sistemul de ventilație și filtrul de aer au redus riscul de infecție cu un procent de 40-50%, comparativ cu o sală de clasă fără ventilație.

Potrivit explicației oferite de specialist, acest lucru se datorează faptului că sistemul de ventilație creează un flux de aer care elimină o parte din aerosoli iar în lipsa acesteia aerosolii se adună deasupra oamenilor din cameră, transmite Science Daily.

Sursa foto: Pexels.com