Grupul defunct DaimlerChrysler a platit cea mai mare amenda pentru un producator auto in 2007, in SUA, pentru ca nu a reusit sa indeplineasca standardele consumului de combustibil impus. Potrivit celei mai recente statistici prezentate de National Highway Traffic Safety Administration, majoritatea producatorilor europeni care exporta in SUA au scos bani din buzunar pentru a plati aceasta amenda, considerata o forma de „taxa neoficiala” impusa masinilor de import. Sistemul de
Grupul defunct DaimlerChrysler a platit cea mai mare amenda pentru un producator auto in 2007, in SUA, pentru ca nu a reusit sa indeplineasca standardele consumului de combustibil impus.
Potrivit celei mai recente statistici prezentate de National Highway Traffic Safety Administration, majoritatea producatorilor europeni care exporta in SUA au scos bani din buzunar pentru a plati aceasta amenda, considerata o forma de „taxa neoficiala” impusa masinilor de import. Sistemul de calcul este simplu si eficient. Fiecare masina trebuie sa poata parcurge 10 kilometri cu un litru de carburant. Pentru fiecare 0,1 mile sub acest standard se plateste o taxa de 5,50$ inmultita cu numarul de masini vandute.
Alti producatori amendati in 2007 au fost BMW cu 5,1 milioane de dolari, care si-a invatat lectia in 2002, cand a platit suma-record de 28 de milioane de dolari, Porsche – amendat cu 4,6 milioane de dolari, iar Volkswagen – cu numai 1 milion de dolari. Amenda este irelevanta, intrucat cei care au platit mai putin nu inseamna ca indeplinesc mai indeaproape regulile impuse, ci, pur si simplu au vandut mai putine masini.
SUA au colectat din 1985, anul introducerii acestor amenzi, peste 735 de milioane de dolari. Campionul amenzilor in industria de profil este actualul Daimler, care a platit pana in prezent 281,8 milioane de dolari, urmat de BMW (245 de milioane de dolari) si Porsche, cu circa 57 de milioane de dolari.
Data: 11 ianuarie 2008
Sursa: CNN