Această investiţie fără precedent "va ajuta ca America să dispună în viitor de cea mai rapidă, cea mai sigură şi cea mai eficientă reţea de transport din lume", a declarat secretarul american al Transporturilor, Ray LaHood.

Departamentul Transporturilor a selectat 14 companii feroviare locale şi compania naţională Amtrak pentru a-şi împărţi cele 2,02 miliarde de dolari alocate pentru 22 de proiecte, în cadrul unui plan vizând conectarea a 80% din americani la liniile de tren de mare viteză în următorii 25 de ani.

Aproximativ 795 milioane de dolari vor merge spre modernizarea coridorului feroviar nord-est, cea mai utilizată linie feroviară din SUA, care face legătura între Washington, New York şi Boston. Datorită mai multor lucrări, viteza maximă pe unele segmente ar urma să crească de la 135 de mile pe oră (217 kilometri pe oră) în prezent până la 160 de mile pe oră (257 de kilometri).

Alte 404 milioane de dolari au fost alocate pentru extinderea liniei de tren de mare viteză dintre Detroit şi Chicago, la care se adaugă 336 milioane de euro pentru producţia de trenuri de mare viteză. 300 milioane de dolari vor merge spre un proiect vizând construcţia unei linii de tren de mare viteză între Los Angeles şi San Francisco, acesta urmând să fie prima linie de tren pe care se va circula cu o viteză de 220 mile pe oră (355 kilometri pe oră).

Iniţial, aceşti bani au fost alocaţi pentru un proiect vizând construcţia unei linii de tren de mare viteză în Florida, între Tampa şi Orlando. Cu toate acestea, proiectul a fost anulat de guvernatorul Rick Scott, îngrijorat de posibilitatea ca în viitor contribuabilii să fie nevoiţi să subvenţioneze proiectul.

Preşedintele Barack Obama a subliniat că SUA trebuie să cheltuie mai multe miliarde de dolari pentru a dezvolta linii feroviare de mare viteză pe coridoare cheie, pentru a putea îmbunătăţi infrastructura şi competitivitatea economiei americane.
SURSA: Agerpres