Agenţia americană de Cooperare în Apărare şi Securitate (DSCA) a informat într-un comunicat că această viitoare vânzare vizează o „îmbunătăţire a capacităţilor de transport” a armatei germane care să permită astfel Germaniei să-şi „consolideze securitatea teritoriului şi să prevină ameninţări regionale”

Este vorba despre elicoptere militare de manevră şi atac de tip CH-47F Chinook

Potrivit informațiilor publicate de AFP, este vorba despre elicoptere militare de manevră şi atac de tip CH-47F Chinook.

De asemenea, DSCA a subliniat că această tranzacție va permite „susţinerea politicii securităţii naţionale şi străine a Statelor Unite prin îmbunătăţirea securităţii unui aliat din NATO, a cărei forţă este importantă în stabilitatea politică şi economică a Europei”.

Sursa menționată notează că Departamentul de Stat din SUA a aprobat această eventuală vânzare, iar DSCA a notificat Congresul american în ziua de joi, 11 mai.

DSCA este responsabilă pentru coordonarea vânzărilor de sisteme de armament american către guverne străine

În timp ce DSCA este responsabilă pentru coordonarea vânzărilor de sisteme de armament american către guverne străine, Departamentul de Stat al SUA trebuie să certifice că aceste vânzări sunt în interesul securității naționale a Washingtonului și că nu vor modifica „echilibrul militar de bază din regiune”.

Congresul are și puterea de a bloca vânzările de arme propuse – o autoritate pe care a folosit-o în ultimele luni pentru a obține concesii din partea Turciei, membră NATO, care dorește să achiziționeze noi avioane de luptă Lockheed Martin F-16. Washingtonul a aprobat în aprilie o actualizare a avionicii pentru avioanele F-16 turcești existente.

„Vânzarea propusă va îmbunătăți capacitatea de transport greu a Germaniei. Germania intenționează să folosească această capacitate îmbunătățită pentru a-și consolida apărarea internă și… nu va avea nicio dificultate în a absorbi aceste echipamente și servicii în forțele sale armate”, a spus departamentul de stat despre acordul Chinook.

Germania a ales CH-47F în detrimentul aparatului de ridicat greu CH-53K King Stallion de la Sikorsky, în urma unei licitații competitive. În prezent, țara operează 80 de rotoare mai vechi CH-53G ale Sikorsky, conform datelor Cirium, a notat flightglobal.com

În special, Berlinul va achiziționa versiunea Block II a Chinook, alăturându-se astfel Marii Britanii ca singurii operatori internaționali care au comandat cea mai recentă variantă a elicopterului cu două rotoare.

Nici măcar armata americană nu s-a angajat în mod oficial să achiziționeze în ritm complet CH-47 Block II, deși a cumpărat un număr limitat de CH-47 Block II în cadrul producției la scară redusă – dar numai după ce a fost mandatată în acest sens de Congres. Până în prezent, a fost aprobată finanțarea pentru 10 Chinooks Block II, Boeing urmând să livreze primul avion armatei în 2024.

Liderii aviației armatei au declarat că speră ca înainte de 2024 să definească mai bine viitoarele cerințe ale serviciului privind avioanele rotative de transport greu – care ar putea sau nu să includă o flotă mai mare de CH-47F Block II.

„Armata va lua o decizie cu privire la viitorul flotei cargo în acest an calendaristic”, a declarat generalul-maior Robert Barrie, care supervizează achizițiile aviației armatei, la conferința anuală a aviației armatei din aprilie.