SUA: Au cumpărat masiv de sărbători. Este cea mai mare creştere din ultimii 17 ani

Sursă: Dreamstime

Au cumpărat masiv de sărbători. Este cea mai mare creştere din ultimii 17 ani. S-a petrecut în SUA, unde vânzările cu amănuntul au crescut simțit între 1 noiembrie şi 24 decembrie faţă de anul anterior.

Americanii au cheltuit din greu de sărbători. În SUA, vânzările cu amănuntul au crescut cu 8,5% între 1 noiembrie şi 24 decembrie faţă de anul anterior. Aceste date se desprind dintr-un studiu publicat duminică de Mastercard SpendingPulse, informează AFP. Este cea mai mare creştere din ultimii 17 ani pentru acest barometru al cheltuielilor consumatorilor (excluzând automobilele), determinată de o creştere a vânzărilor online (+11%) dar şi datorită unei reveniri fizice în magazine (+8,1%).

„Consumatorii au făcut nebunii pe tot parcursul sezonului”, a rezumat Steve Sadove, consilier principal al Mastercard şi fost CEO al lanţului de îmbrăcăminte de lux Saks Fifth Avenue. El a arătat că magazinele de îmbrăcăminte şi magazinele universale au cunoscut o creştere puternică. „Consumatorii au simţit nevoia să arate bine”, a spus Sadove într-un comunicat.

Pe ce s-au cheltuit cei mai mulți bani

Cu puţin timp înainte de răspândirea variantei Omicron în Statele Unite, americanii s-au aruncat să cumpere îmbrăcăminte (o creştere a vânzărilor cu 47,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut). Pe următorul loc s-au aflat bijuteriile, care au înregistrat o creștere de 32%. Cheltuielile în magazinele universale au crescut cu 21,2%, iar vânzările de produse electronice au crescut cu 16.2%.

„A fost un sezon al renaşterii pentru comercianţii cu amănuntul deoarece consumatorii şi-au umplut coşurile de cumpărături cu cadouri şi gadgeturi”, a spus Mastercard.

Conform studiului, familiile americane şi-au făcut cumpărăturile din timp.

Au fost nerăbdători să îşi asigure cadourile

„Au fost nerăbdători să îşi asigure cadourile (…) cu tot ce se spune legat de problema cu mâna de lucru şi lanţul de aprovizionare”, a precizat Steve Sadove.

Vânzările de Black Friday şi reducerile cu ocazia sărbătoririi Zilei Recunoştinţei au fost din nou perioada în care s-a cheltuit cel mai mult pentru sezonul sărbătorilor din 2021″, spune Mastercard.

În urmă cu câteva zile, un alt studiu a arătat că produsele de lux second hand au dat lovitura în plină pandemie. Acest sector a ajuns în 2020 la aproape 28 de miliarde de euro la scară mondială. Datorită numărului tot mai mare al platformelor online şi al înfiinţării de spaţii dedicate în magazine se observă o tendinţă de creştere. Această concluzie este desprinsă dintr-un raport al firmei de consultanţă Bain & Company.

Un raport al Boston Consulting Group estimează chiar că piaţa produselor de lux second hand creşte de patru ori mai rapid decât cea a produselor de prima mână, iar platformele digitale generează 25% din vânzările globale de produse de lux de ocazie.