SUA: Cadouri pentru test-drive cu maşini de lux

Americanii au inteles la timp ca “obrazul subtire cu cheltuiala se tine”. Mai precis, dealerii de masini de lux din SUA stiu ca nu este foarte uosr sa vinzi o masina de peste 100.000 de dolari asteptand cu mainile san in fata vitrinelor clientii care se aseaza la coada. Pe langa clasicele reclame la TV si advertoriale in presa, dealerii au trecut la ofensiva. Invitatia la test-drive este insotita si de un “mic” cadou, iar cei care chiar cumpara masina primesc un ca

Americanii au inteles la timp ca “obrazul subtire cu cheltuiala se tine”. Mai precis, dealerii de masini de lux din SUA stiu ca nu este foarte uosr sa vinzi o masina de peste 100.000 de dolari asteptand cu mainile san in fata vitrinelor clientii care se aseaza la coada.

Pe langa clasicele reclame la TV si advertoriale in presa, dealerii au trecut la ofensiva. Invitatia la test-drive este insotita si de un “mic” cadou, iar cei care chiar cumpara masina primesc un cadou mai mare. Invitatiile sunt trimise celor care locuiesc in zone cunoscute pentru puterea mare de cumparare, chiar daca nu sunt staruri de cinema sau CEO la companii cotate la burse.

De exemplu, unii dealeri Maserati ofera tuturor celor care participa la un test-drive o pereche de casti marca BOSE. Nu pare mare lucru, insa acel produs costa minimum 179 de dolari si este realizat de un lider in tehnologia hi-fi premium. Alti dealeri Maserati ofera un card in valoare de 100 de dolari la un restaurant de lux (Smith & Wollensky) celor care fac un test-drive cu un Quattroporte, iar mai nou toti cei care raspund invitatiei la test-drive primesc un card cu credit de 100 de dolari pentru a fi cheltuiti in magazinele Ferragamo. Este adevarat ca nu ai ce sa faci cu o asemenea suma, cand cea mai ieftina pereche de pantofi este 3.000 de dolari, insa un portofel de piele costa doar 90 de dolari.

Lexus ofera o carte de credit American Express cu 100 de dolari in cont numai daca te urci intr-unul din modelele aflate in showroom. In 2005, dealerii Lexus au dat cadou un iPod Shuffle tuturor celor care dadeau o tura cu un IS.

Bentley nu ofera cadouri, ci face donatii in numele celor care vin la test-drive asociatiei caritabile Breast Cancer Alliance.

Alte marci de lux nu vad cu ochi buni astfel de bonusuri si nu le inteleg rostul. O companie germana de masini de lux sustine ca este absurd sa atragi clienti cu astfel de momeli care valoreaza a mia parte din pretul masinii si ramane fidela conceptului potrivit caruia clientul care doreste o masina vine si o cumpara, fara a se bucura la micile atentii.

Sursa: NY Times