Marile companii aeriene americane au devenit deficitare odata cu cresterea impresionanata a pretului barilului de petrol, pasagerii acestora fiind nevoiti sa plateasca un pret mai mare pe calatorie. Din dorinta de a face economii la carburant, majoritatea au redus numarul de curse, iar aeronavele sunt ocupate la maximum. Toate companiile mari trec din nou printr-o perioada dificila, dupa ce au cunoscut in 2001 o alta perioada de instabilitate financiara. Ieri, compania Delta Airlin
Marile companii aeriene americane au devenit deficitare odata cu cresterea impresionanata a pretului barilului de petrol, pasagerii acestora fiind nevoiti sa plateasca un pret mai mare pe calatorie. Din dorinta de a face economii la carburant, majoritatea au redus numarul de curse, iar aeronavele sunt ocupate la maximum.
Toate companiile mari trec din nou printr-o perioada dificila, dupa ce au cunoscut in 2001 o alta perioada de instabilitate financiara.
Ieri, compania Delta Airlines, a treia mare companie americana de linii aeriene, a raportat pierderi importante. Insa Delta nu este singura companie aflata in aceasta situatie. Continental Airlines a pierdut 80 de milioane de dolari, American Airlines 328 de milioane iar cei de la United 537 de milioane.
Toate companiile aeriene au avut aceeasi explicatie: facturile foarte mari la kerosen. Fata de perioada similara a nului trecut, carburantul s-a scumpit cu mai mult de 50%. Cei de la American Airlines se astepata ca pentru acest an, factura la kerosen sa atinga 9,3 miliarde de dolari.
Un analist american estimeaza ca acestea vor supravietui anul acesta, insa cifrele de afaceri vor atinge un nivel alarmant in 2009.
Companiile mici precum Frontier, Skybus, ATA sau Aloha Airlines au dat deja faliment.
In consecinta, companiile aeriene au redus capacitatile de zbor in interiorul Statelor Unite iar cursele in interiorul spatiului american au devenit mai rare.
Delta a anuntat ca va reduce cu 11% numarul curselor, retragand 70 de aparate de zbor si inchizand 20 linii aeriene. United Airlines va scoate din circulatie 30 de avioane si va reduce numarul de curse cu 9%.
De asemenea tarifele unei calatorii cu avionul vor fi mai mari. Si nu neaparat, al pretului biletului ci se vor mari in special preturile serviciilor: bagajele suplimentare vor costa de la 10 la 50 de dolari in plus, iar preturile mancarii in avion vor fi mai mari.
O situatie extrema a fost descoperita saptamana aceasta la Continental Airlines care a facut presiuni asupra pilotilor sai sa faca economie la carburant pentru cursele transatlantice, avioanele ajungand la New York cu rezervoarele aproape goale.
Data: 24 aprilie 2008
Sursa: 20 minutes