Departamentul Energiei al Statelor Unite propune acordarea unui împrumut de 7,54 miliarde de dolari pentru o companie comună între Stellantis și Samsung SDI, destinată construirii de fabrici de baterii pentru vehicule electrice în statul Indiana.
Împrumut de 7,54 de miliarde de dolari pentru construirea a două fabrici de baterii pentru vehicule electrice
Departamentul Energiei al Statelor Unite a anunțat luni că planifică acordarea unui împrumut de până la 7,54 miliarde de dolari pentru StarPlus Energy, o colaborare între Stellantis și Samsung SDI.
Fondurile vor fi folosite pentru construirea a două fabrici de baterii litiu-ion destinate vehiculelor electrice, în statul Indiana.
Împrumutul acordat include 6,85 miliarde de dolari ca sumă principală și 688 milioane de dolari sub formă de dobânzi capitalizate, notează CNBC.
La capacitatea maximă, fabricile vor produce aproximativ 67 GWh de baterii anual, suficient pentru a alimenta 670.000 de vehicule electrice, conform estimărilor Departamentului Energiei.
Acest angajament condiționat urmează să fie finalizat și reprezintă un pas semnificativ în sprijinirea tranziției către vehicule electrice, contribuind astfel la atingerea obiectivelor SUA de reducere a emisiilor de carbon.
Vânzările de mașini electrice se poticnesc în SUA și Europa
Amintim că în timp ce vânzările de mașini electrice cresc în China, adoptarea acestora întâmpină dificultăți în Statele Unite și Europa, unde producătorii auto și guvernele se confruntă cu provocări în îndeplinirea promisiunilor referitoare la prețuri și infrastructura de stații de încărcare.
China reprezintă o excepție, datorită subvențiilor guvernamentale. În luna iulie, vehiculele electrice, inclusiv hibridele plug-in care combină motoare electrice și pe combustibili fosili, au depășit 50% din totalul vânzărilor.
Potrivit Newsday, preocupările legate de autonomie, infrastructura de încărcare și prețurile mai ridicate reprezintă aspecte sensibile atât pentru susținătorii, cât și pentru scepticii mașinilor electrice din Europa și SUA.
Detlef Mueller-Salis din Mainz, Germania, a fost printre primii care au instalat panouri solare și a crezut că poate face și tranziția către o mașină electrică. Însă, preocupările legate de timpii de încărcare și opțiunile de încărcare s-au dovedit a fi extrem de frustrante. După patru ani, el și soția sa au decis să vândă mașinile lor electrice, Porsche Taycan și Fiat 500, și să cumpere un BMW Seria 5 și un Volkswagen Polo, ambele cu motoare pe combustie internă.
Fiat-ul mai putea parcurge doar 220 de kilometri cu o încărcare completă vara și chiar mai puțin în timpul iernii, mult sub specificațiile producătorului de 320 de kilometri. Verificarea constantă a bateriei înainte de fiecare călătorie devenise o adevărată corvoadă, a povestit el.
În ciuda frustrărilor multiple ale consumatorilor, este evident că mașinile electrice nu vor dispărea. Ele joacă un rol esențial în reducerea emisiilor de carbon, un obiectiv stabilit de guvernele lumii în cadrul Acordului climatic de la Paris din 2015. Mai multe puteți citi aici.