Anul trecut vanzarile cu acceasi ocazie s-au cifrat la 57,4 miliarde de dolari. Vanzarile de anul acesta au scazut cu toate ca multe magazine au deschis mai devreme decat de obicei cu ocazia acestei sarbatori.
 
Si cu toate ca multi retaileri au oferit aceleasi discounturi agresive la vanzarile online ca si la cele din magazine, vanzarile virtuale au esuat in a atrage mai multi cumparatori fata de anul trecut.
 
In medie, anul acesta o persoana a facut cumparaturi in weekend in valoare de 159,55 dolari la vanzarile online, mai putin cu 10,2 procente fata de anul trecut. Peste toate acestea, 133,7 milioane de americani au cumparat sau au intentionat sa faca cumparaturi la magazine sau virtual in cele patru zile ale sarbatorii de anul acesta, ceea ce reprezinta un procent cu 5,2% mai mic decat anul trecut.
 
Spre deosebire de mediul online, cumparatorii din magazine au cheltuit in acest an 380,95 dolari de persoana, 6,4 procente mai putin decat anul trecut, cand un american a cumparat din magazine in valoare de 407,02 dolari.
 
Explicatia specialistilor pentru aceasta scadere consta in faptul ca pentru multi americani recesiunea nu s-a incheiat inca.