Vânzările de camionete F-Series au scăzut cu 1%, la 59.863 unităţi. A fost pentru prima dată în ultimele şapte luni când s-a înregistrat o scădere a vânzărilor F-Series sub 60.000 de unităţi. Ford Motor a închis temporar una din fabricile sale din Dearborn, Michigan, pentru retehnologizare, în vederea lansării noului model F-150 în acest an.
Singurul model Ford care a înregistrat creşteri ale vânzărilor pe piaţa din SUA a fost sedanul Fusion, cu 9%, în timp ce livrările SUV-ului Escape au scăzut cu 4%.
În schimb General Motors, Chrysler şi Nissan au raportat creşteri ale vânzărilor pe piaţa americană în septembrie, depăşind estimările analiştilor, ceea ce arată continuarea procesului de întărire a industriei auto. Analiştii estimează că luna trecută vânzările auto în SUA au urcat cu 10%, la 1,25 milioane de vehicule.
Livrările GM au urcat cu 19%, la 223.437 unităţi, în timp ce Chrysler a anunţat tot un avans de 19%, la 169.890 vehicule. Şi Nissan a raportat creşterea vânzărilor cu 19%, la 102.955 unităţi.
Ford va adăuga încă 1.000 de locuri de muncă la fabrica sa din Oakville, Canada, unde va fi produs modelul 2015 Ford Edge.
Creşterea costurilor cu acţiunile de rechemare la service în America de Nord şi pierderile din Rusia şi America de Sud au determinat Ford să-şi reducă luni estimările privind profitul înainte de taxe realizat în acest an până la şase miliarde de dolari, comparativ cu un profit cuprins între şapte şi opt miliarde de dolari cât estima anterior.
De asemenea, directorul financiar al Ford, Bob Shanks, a anunţat că în 2015 profitul înainte de taxe este estimat să crească între 8,5 şi 9,5 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor care mizau pe un rezultat de 10,6 miliarde de dolari.
La nivel regional, conducerea Ford susţine că firma îşi îmbunătăţeşte performanţele din Europa dar cu toate acestea va înregistra pierderi de 1,2 miliarde de dolari în acest an urmate de pierderi de 240 de milioane anul următor. În contrast, regiunea Asia Pacific va genera un profit de aproximativ 700 de milioane de dolari în acest an, ceea mai mare parte provenind din China.
În România, Ford a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost. AGERPRES