În perioada ianuarie – martie 2016, profitul operaţional al grupului german de telecomunicaţii a urcat cu 13%, la 5,16 miliarde de euro (5,93 miliarde de dolari), în timp ce analiştii estimau 5,1 miliarde de euro.
Vânzările au crescut cu 4,7% în primele trei luni din acest an, la 17,6 miliarde de euro, depăşind previziunile analiştilor, care se aşteptau la 17,5 miliarde de euro.
Deutsche Telekom beneficiază de majorarea cererii în SUA, unde subsidiara T-Mobile US a înregistrat în perioada ianuarie – martie 2016 al şaptelea trimestru consecutiv de creştere a numărului de abonaţi, depăşind rivalele Verizon Communications, AT&T şi Sprint Corp.AGERPRES
Pe piaţa internă, Deutsche Telekom concurează cu Vodafone şi Telefonica SA. Vânzările în Germania au scăzut cu 2,5% în primul trimestru din 2016, pe fondul declinului de la divizia de telefonie mobilă.
Recent, Deutsche Telekom a anunţat prima majorare a dividendelor după 2007, în condiţiile în care creşterea numărului de abonaţi la divizia de telefonie mobilă din SUA a permis în 2015 grupului să-şi majoreze profitul net ajustat cu aproape 70%, până la 4,1 miliarde euro.
Grupul german are operaţiuni în mai multe ţări din Europa Centrală şi de Est, inclusiv în România, precum şi în Marea Britanie.
Compania se aşteaptă ca această creştere solidă să continue şi în 2016, susţinută de operaţiunile din SUA. Profitul operaţional ar urma să crească până la 21,2 miliarde euro în 2016, de la 19,9 miliarde euro în 2015. Creşterea va fi susţinută de divizia din SUA, după introducerea unei oferte care permite utilizatorilor să închirieze telefoanele mobile în loc să le cumpere, ceea ce permite companiei să înregistreze costurile achiziţiei acestor telefoane drept cheltuieli de capital. Graţie acestei oferte, numărul de utilizatori ai T-Mobile US, al treilea operator de telefonie mobilă din SUA, a crescut cu 8,3 milioane, până la 63,3 milioane la finele anului trecut.