Subvențiile pentru cumpărarea de mașini electrice, prelungite până în 2023 în Germania

În 2022, achiziţionarea unui automobil complet electric va continua să fie subvenţionată cu maxim 9.000 de euro. Pentru achiziţionarea unui autovehicul hibrid reîncărcabil, ajutoarele pot ajunge la 6.750 de euro, informează AFP.

Aceste ajutoare, introduse în luna iulie 2020, au jucat un rol esenţial în creşterea record a cotei de piaţă controlată de vehiculele electrice în Germania, cea mai mare piaţă auto de pe continent.

Noua coaliţie guvernamentală condusă de cancelarul Olaf Scholz, care şi-a preluat atribuţiile săptămâna trecută, intenţionează să accentueze acest viraj al pieţei auto spre automobilele electrice, având drept obiectiv 15 milioane de vehicule complet electrice înmatriculate în 2030, comparativ cu aproximativ 520.000 în prezent, la care se adaugă peste un milion de vehicule hibride.

Ministerul german al Economiei a subliniat însă că, începând din 2023, subvenţiile vor fi „reorientate mai mult spre protecţia mediului”, prin limitarea tipului de autovehicule eligibile pentru sprijin.

În prezent, faptul că statul german subvenţionează achiziţionarea de autovehicule hibride îi nemulţumeşte pe apărătorii mediului, deoarece aceste autovehicule pot fi utilizate fără a fi reîncărcate vreodată.

„Vom fi mai ambiţioşi”, a promis ministrul german al Economiei şi Mediului, Robert Habeck în comunicatul de presă.

Procentul de funcţionare electrică a vehiculului, precum şi gradul său de autonomie vor fi luate în viitor în calcul la acordarea de subvenţii, a precizat ministrul, „pentru a nu subvenţiona decât automobilele electrice care au un efect pozitiv asupra protecţiei mediului”.

Germania este prima piaţă din Europa pentru automobilele electrice şi a doua din lume, după China. Vânzările de automobile complet electrice au explodat cu 207% între 2019 şi 2020 şi cu 104% în luna noiembrie 2021 comparativ cu aceiaşi lună a anului trecut, în timp ce vânzările de hibride au crescut cu 81%.

Combustibilul „verde”sau benzină – care poluează mai mult

Pe măsură ce Europa trece la mașini cu emisii zero, studiul contrazice toate tezele ecologice privind combustibilii sintetici, prezentate ca o modalitate de a reduce impactul asupra mediului al vehiculelor cu motor cu ardere internă, potrivit site-ului Euroactiv

Testele au comparat combustibilul „verde” cu benzina E10, amestecul standard în UE, care include 10% etanol și 90% combustibil fosil fără plumb. Descoperirea a fost uimitoare: combustibilii sintetici emit niveluri similare de oxix de azot, de aproape trei ori mai mult monoxid de carbon și până la de două ori mai mult amoniac.

Cu toate acestea, combustibilii ”verzi” (e-fuels) au depășit performanța omologilor lor fosili în ceea ce privește numărul de emisii de particule eliberate, reducând semnificativ PM2,5.

Cu 10.000 de euro mai mult decât dacă s-ar conduce o mașină electrică cu baterie

Testele au fost efectuate în laborator, folosind o mașină Mercedes-Benz clasa A. Analiza a constatat apoi că prețurile ridicate ale combustibilului sintetic înseamnă că rularea unei mașini cu un astfel de combustibil, timp de cinci ani, va scoate din buzunarul unui șofer cu 10.000 de euro mai mult decât dacă ar conduce o mașină electrică cu baterie.

„Atâta timp cât combustibilul este ars în motoare, aerul toxic va persista în orașe. Legiuitorii care lasă anumite portițe pentru e-Fuels în obiectivele privind emisiile condamnă oamenii la zeci de ani de poluare a aerului”, a declarat Julia Poliscanova, director pentru vehicule și mobilitate electrică la T&E.