În ceea ce priveşte numărul de investitori, acesta a fost de 20.185, de 16 ori mai mulţi faţă de anul trecut.
"Din totalul subscrierilor, 141 au fost de un titlu, iar 3.098 au cumpărat numărul maxim admis de 1.000 de titluri", a explicat ministrul Finanţelor.
Profilul investitorului, realizat pe baza subscrierilor prin cele patru bănci intermediare, arată că 62,5% dintre investitori au vârste cuprinse între 50 şi 70 de ani şi tot aproximativ 60% au subscris între 100 şi 1.000 de titluri.
Potrivit ministrului Finanţelor, numărul tinerilor între 18 şi 30 de ani care au investit în titluri a fost de 557, însă şi 23 de persoane de peste 90 de ani au cumpărat astfel de instrumente.
După ocupaţie, Anca Dragu a remarcat faptul că printre investitori se află 165 de elevi şi studenţi, 13.794 de persoane active şi 8.328 de pensionari.
Majoritatea investitorilor provine din mediul urban, aproape 20.000 de subscrieri, însă şi ponderea celor din mediul rural creşte, potrivit ministrului Finanţelor, ponderea acestora în emisiunea din acest an fiind de 13%.
Ca distribuţie geografică, 70% dintre investitori sunt din afara Bucureştiului, faţă de 53,4% câţi au fost în 2015, a remarcat Anca Dragu.
Totuşi, şi anul acesta, Bucureştiul conduce în topul subscrierilor, atât ca număr, cu 6.060 de subscrieri, cât şi ca sumă, cu 231,3 milioane de lei. Acesta este urmat de Prahova, cu 1.036 de investitori, cu o valoare de 32,3 milioane de lei, şi Cluj, cu 995 de subscrieri în sumă de 29 de milioane de lei.
Ministerul Finanţelor Publice a emis titluri de stat pentru populaţie în iunie 2015, pentru prima dată după 10 ani de absenţă pe această piaţă. Valoarea emisiunii de anul trecut a fost tot de 100 de milioane de lei, însă valoarea nominală a fost de 1.000 de lei, considerată ulterior prea ridicată. În plus, dobânda a fost stabilită tot la 2,15%, însă în urma unui mecanism care pentru mulţi cetăţeni a părut a fi complicat. Drept urmare, emisiunea a fost subscrisă doar în proporţie de 65%, iar autorităţile au decis să modifice caracteristicile noii emisiuni.
Agerpres