Succesul femeilor din «Top 100», măsurat în acte filantropice

Cristiana Copos, Gilda Lazăr, Monica Tatoiu şi Măriuca Talpeş (de la stânga la dreapta) se numără printre prezenţele constante ale Topului „100 femei de succes“. Unul dintre criteriile care le-au propulsat şi menţinut, timp de cinci ediţii, în clasamentul realizat de revista Capital, este implicarea lor în viaţa comunităţii. Implicarea socială a femeilor din „Top 100“ se concretizează, îndeosebi, în elaborarea şi susţinerea financiară sau

Cristiana Copos, Gilda Lazăr, Monica Tatoiu şi Măriuca Talpeş (de la stânga la dreapta) se numără printre prezenţele constante ale Topului „100 femei de succes“. Unul dintre criteriile care le-au propulsat şi menţinut, timp de cinci ediţii, în clasamentul realizat de revista Capital, este implicarea lor în viaţa
comunităţii.

Implicarea socială a femeilor din „Top 100“ se concretizează, îndeosebi, în elaborarea şi susţinerea financiară sau prin expertiză a unor programe şi cauze legate de sănătate, educaţie, copii şi bătrâni, artă, cultură, protecţia mediului, recuperarea tradiţiilor, promovarea tinerelor talente.

Măriuca Talpeş, acţionar la Softwin Grup şi BitDefender, a optat pentru proiecte dedicate educaţiei şi cercetării matematice în România, investind în acest scop, personal sau prin companiile pe care le conduce, peste 70.000 de euro, anual. De ce această alegere?

„Convingerea noastră este că elitele sunt cele care duc ţara spre bunăstare, iar aceasta odată atinsă, printr-o guvernare bună, poate fi distribuită, într-un fel sau altul, şi către cei defavorizaţi. Iar educaţia şi cercetarea matematică, în lumea tehnologizată de astăzi, poate fi o excelentă bază pentru a deveni o forţă în inovaţie. Această judecată ne-a determinat să sprijinim astfel de proiecte“, explică Măriuca Talpeş.

Monica Tatoiu, managing director Oriflame România, a investit, anul trecut, 60.000 de euro în acţiuni legate de promovarea cărţii. Este vorba de programul „biblioteca fără fir“ şi de campania „Cartea, lifting pentru suflet“, lansate de Fundaţia „Noi citim“, a cărei preşedinte este, de Târgul itinerant de carte pentru copii, din perioada Sărbătorilor de iarnă, de „Caravana cărţii“, desfăşurată în zece oraşe din România, cu 130 de voluntari etc.

„Un consumator educat şi informat are competenţele necesare participării la viaţa cetăţii şi la creşterea calităţii vieţii“, îşi motivează Monica Tatoiu decizia de a se implica în astfel de acţiuni.

Cristiana Copos, preşedinte Ana Pan, se implică în activităţi ce vizează, cu predilecţie, educaţia şi sănătatea oamenilor. Astfel că, anul trecut, a alocat peste 120.000 de euro şi a dedicat mult din timpul său unor cauze de acest gen, deoarece, susţine ea, „un popor care nu este sănătos la trup şi la minte nu poate performa şi progresa“. Prin intermediul fundaţiilor şi asociaţiilor în care activează, participă la strângerea de fonduri pentru procurarea de aparatură medicală. „Nu este un merit personal, ci unul colectiv“, ţine să precizeze Cristiana Copos.

Proiecte cu impact pentru comunităţile mari

Gilda Lazăr, director corporate affairs la JTI România, este specialist, certificat internaţional, în programe de responsabilitate socială corporatistă (CSR). Ce presupune acest lucru? Beneficii la două niveluri: al societăţii şi al companiei. Primele ţin de binele şi de interesul public, fiind vorba de programe speciale dedicate unor sate calamitate de secetă, de programe sociale pentru bătrâni etc. Beneficiile companiei sunt reprezentate de cei trei R: recunoaştere, reputaţie, recunoştinţă. Din momentul demarării unor astfel de programe, JTI a investit aproximativ 2,5 milioane de euro.

„Nu sumele sunt însă cele mai relevante, ci modul în care activitatea de CSR a devenit parte a business-ului, cu strategie, programe, bugete, timp şi resurse umane alocate permanent“, precizează Gilda Lazăr.

În plan extraprofesional, reprezentanta JTI face donaţii pentru diverse cazuri sociale şi îi implică şi pe colegii ei în proiecte de voluntariat.

Crenguţa Roşu, co-managing partner la DC Communication, s-a implicat în proiectul de revitalizare urbană „Va urma“, care a presupus redescoperirea zonei Rahova-Uranus. A pornit ca o idee a lui Teodor Frolu, asociatul ei, care a identificat primul această direcţie, sprijinit fiind de cele două mari pasiuni ale sale: arhitectura şi comunicarea. Anul trecut, DC Communication a investit în acest proiect, iniţiat alături de British Council şi Headvertising, 75.000 de euro.

Artiştii ieşiţi la pensie sunt şi ei în atenţia femeilor de succes. Cel puţin, a celor care fac parte din Asociaţia „Pro Femeia“, care s-au alăturat proiectului UNITER de ajutorare a 70 de artişti seniori aflaţi în nevoie.
„Sărăcia este greu de suportat pentru oricine, dar consider că este de-a dreptul doborâtoare pentru bătrânii care au cunoscut situaţii mai bune, uneori chiar celebritatea. Prin fondurile şi darurile pe care reuşim să le strângem, încercăm să aducem bucurie, speranţă şi preţuire unor oameni care, la rândul lor, ne-au dăruit toate acestea atunci când au fost în putere“, spune Laura Lăcrămioara Voinea, membră a Asociaţiei „Pro Femeia“ şi managing director la MEDNET Marketing Research Center. 

Top 100 femei de succces

Începând cu 27 martie, cea de-a cincea ediţie a topului va fi disponibilă la toate punctele de difuzare a presei din ţară. În paginile suplimentului, sunt prezentate noi poveşti de succes, precum şi un interviu în exclusivitate cu Leslie Hawke, unul dintre fondatorii organizaţiei Ovidiu Rom.

Capital – Editia nr.11, data 19 martie 2008