Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) susţine că Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional a fost realizat în proporţie de 65%. Paradoxal, rezultatul vine după ce în cursul acestui an au fost comercializate prin intermediul programului 32.327 de autoturisme noi din 60.000 disponibile. Dacă la începutul anului AFM demara „Rabla” pentru 60.000 de autoturisme, pe parcurs au fost „uitate” 10.000 de unităţi, care oficial au fost rezervate pe
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) susţine că Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional a fost realizat în proporţie de 65%. Paradoxal, rezultatul vine după ce în cursul acestui an au fost comercializate prin intermediul programului 32.327 de autoturisme noi din 60.000 disponibile.
Dacă la începutul anului AFM demara „Rabla” pentru 60.000 de autoturisme, pe parcurs au fost „uitate” 10.000 de unităţi, care oficial au fost rezervate persoanelor juridice.
„Legislaţia aferentă programului a fost modificată în luna iulie. Atunci s-a prevăzut că 50.000 de maşini sunt destinate persoanelor fizice, iar 10.000 sunt rezervate persoanelor juridice”, au declarat pentru capital.ro reprezentanţii Administraţiei.
Drept urmare, la încheierea programului, eficienţa acestuia nu a mai fost calculată ţinându-se cont de cifrele iniţiale, ci numai de cele 50.000 de maşini pentru persoanele fizice. Astfel, eficienţa programului a sărit de la 53,87% la 65%.
10.000 de maşini au fost „uitate”
„10.000 de maşini erau rezervate în caz că persoanele juridice intrau ca beneficiari în program”, au explicat reprezentanţii AFM. Totuşi, problema este faptul că persoanele juridice nu au putut beneficia de program în acest an şi drept urmare nu au avut acces la cele 10.000 de unităţi rezervate. Acestea nu au fost scoase din program, ci doar din calcule.
Mai mult, dacă „Rabla” ar fi avut un succes miraculos, iar persoanele fizice ar fi solicitat accesul la cele 10.000 de maşini rezervate pentru persoane juridice, ar fi avut acces la acestea, au declarat reprezentanţii AFM. Cu alte cuvinte, undeva pe traseul programului a fost introdus artificiul persoanelor juridice. Acestea nu au avut nicio şansă de a ajuta efectiv programul, ci doar la calcule, prin omisiune.
La final, când AFM a publicat rezultatele „Rablei”, nu a mai ţinut cont de maşinile rezervate persoanelor juridice. Dar maşinile au rămas, iar fondul iniţial de 228 milioane de lei a fost menţinut până la sfârşit, pentru totalul de 60.000 de maşini care ar fi trebuit să fie casate în 2009.
DETALII:
Citeşte şi Programul „Rabla”, ratat pe jumătate.