Succesul unei companii sau al unei persoane de afaceri nu se mai măsoară de mult doar din prisma profitului înregistrat într-o anumită perioadă. Astăzi, oamenii şi afacerile se evaluează şi apreciază şi în funcţie de implicarea acestora în comunitate, de proiectele şi programele sociale pe care le iniţiază sau le susţin.
Dincolo de acţiunile impuse de principiile de imagine şi comunicare, fiecare dintre noi are responsabilitatea de a privi în jur şi a veni în sprijinul celor care ne înconjoară, de a da înapoi, a răsplăti şi a mulţumi, direct sau indirect, comunităţii în mijlocul căreia existăm şi care face posibil succesul nostru.
Ca şi atunci când primeşti o floare. Te bucuri de frumuseţea şi parfumul ei, dar dacă nu o uzi şi nu o îngrijeşti la timp, nu poţi să te aştepţi să îţi ofere mereu aceeaşi privelişte minunată şi să îţi creeze aceeaşi stare de bine. Sau dacă nu îi mulţumeşti şi nu îl răsplăteşti pe cel care ţi-a oferit floarea, nu trebuie să te mire că va înceta să îţi mai ofere flori.
Trebuie să nu uităm că am devenit ceea ce suntem într-un anumit context, în mijlocul şi cu sprijinul unor oameni. Şi este de datoria noastră să fim la rândul nostru model şi sprijin pentru succesul altora. Succesul este de cele mai multe ori personal, dar în egală măsură este susţinut de o echipă. Şi, mai ales, succesul nu trebuie să aibă un punct terminus, ci trebuie extins şi multiplicat prin alte şanse la succes.
Mă întorc cu mare drag acasă, în România, pentru că aici am crescut, aici m-am format, aici am atins performanţa. Şi vreau să cred că astăzi sunt mai mult decât un moment în istorie. Vreau să îi încurajez pe toţi să îşi urmeze ţelul, să-și atingă propria perfecţiune. De aceea mă implic în numeroase proiecte sociale, sportive şi educaţionale, şi în România, şi în alte ţări. Şi mă bucur şi îi apreciez pe toţi cei care oferă din succesul lor şi altor persoane care fie nu au puterea, fie nu au curajul de a lupta pentru propriile lor idealuri.
Oamenii de afaceri din întreaga lume au înţeles că responsabilitatea lor nu se limitează la menţinerea afacerii la un nivel de top, ci se extinde către comunitatea locală sau întreaga societate pe care trebuie să o sprijine să se ridice la acelaşi nivel. Oamenii de afaceri de astăzi şi marile companii îşi întorc privirea spre sectoare care nu se pot susţine singure sau care au nevoie de un ajutor mai mare pentru a fi, la rândul lor, de succes. De la persoane cu dizabilităţi la tineri antreprenori, de la boli rare la talente fără posibilităţi de şcolarizare, de la calamităţi naturale la sportivi cu abilităţi excepţionale. Toţi deopotrivă au nevoie de o mână de ajutor. De o şansă, care nu ar fi posibilă fără oamenii şi companiile de succes care înţeleg şi îşi asumă rolul de entitate responsabilă social şi care, la rândul lor, oferă un exemplu pentru alte companii şi alte personalităţi să se alăture în crearea unei societăţi mai bune.
Implicarea şi responsabilitatea socială înseamnă mai mult decât un proiect punctual reuşit, înseamnă rezultate obţinute şi generate în timp, înseamnă un lanţ de evenimente şi gesturi, mai mici sau mai mari, cu acelaşi impact: succes. Succesul unei noi afaceri durabile. Succesul unor tineri olimpici care ne fac mândri că suntem români. Succesul nostru al tuturor, priviți ca o comunitate.
Succesul se multiplică dăruind
29 decembrie 2013, 20:13
Ultima modificare în 29 decembrie 2013, 22:13
Etichete:
Publicat in categoriile: Editoriale
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Editoriale
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- 2014, anul turismului pentru «tigrul» Europei?
- Planuri noi pentru un an mai bun
- Sărbători în cârdășie
- Cooperativa conspirativă a politicienilor bogaţi
- Amintiri despre un viitor proaspăt pesedizat
- Creșterea salariului minim înseamnă creșterea impozitării
- De ce este nevoie să plătim taxe
- Tom Bugeţel şi acciza săracului
- Tot ce poate statul este creştere de 1% pe an
- România, fabrică de malluri