Totul a pornit in 1948, de la o idee simpla a fratilor Mac si Dick McDonald, posesorii unui mic restaurant in San Bernardino, California. Din dorinta de a imbunatati sistemul de servire a clientilor, acestia au limitat meniul, au scazut preturile si au sistematizat procedeele de pregatire a produselor.
Rezultatul s-a dovedit spectaculos. O servire buna si rapida a atras din ce in ce mai multi clienti, iar calitatea produselor a crescut prestigiul restaurantului.
Sapte ani mai tarziu, in 1954, impresionat de performantele manageriale ale fratilor McDonald, Ray Kroc, un alt american inventiv, preia sistemul de vanzari si numele McDonald, punand bazele companiei cu acelasi nume. Cum principiile au ramas aceleasi, succesul nu s-a lasat prea mult asteptat, McDonalds devenind an de an una din cele mai renumite marci din lume.
Ca asa stau lucrurile, stau marturie cifrele. Astazi, functioneaza un numar de 27.000 de restaurante McDonalds, in 119 tari, angajatii companiei servind zilnic in intreaga lume peste 40 de milioane de clienti.
Primul restaurant, primul succes
In Romania, compania McDonalds este prezenta incepand din 1995. Primul restaurant deschis in Bucuresti a insemnat si primul record doborat. La 16 iunie 1995, unitatea deschisa la parterul magazinului Unirea a inregistrat cel mai mare numar de clienti serviti vreodata la inaugurarea unui restaurant McDonalds intr-o tara din centrul sau estul Europei.
De atunci si pana astazi, investitiile facute de compania americana in Romania au crescut progresiv: 6 milioane de dolari in 1995, 12 milioane in 1996, 19,5 milioane in 1997 si un total de peste 62 milioane dolari dupa cinci ani de activitate.
In cele 46 restaurante existente in prezent in cele mai mari 20 de orase ale tarii lucreaza circa 2.200 de angajati McDonalds; fiecare angajat nou creeaza practic alte doua locuri de munca, in cadrul retelei de furnizori cu care colaboreaza compania.
La baza succesului inregistrat de McDonalds pe piata romaneasca stau aceleasi principii de baza ale companiei aplicate peste tot in lume – QSC&V (calitate, servire, curatenie, valoare). Dincolo de principii, ramane filozofia unei afaceri, aceea de a oferi clientilor produse de calitate superioara, servite cu un zambet amabil, intr-o atmosfera curata si la cel mai mic pret posibil.
Din 1997, McDonalds Romania este condusa de un roman, Marian Alecu. Ca fiecare dintre angajatii concernului american, directorul general de astazi a parcurs toate etapele obligatorii accesului in fruntea ierarhiei: „Timp de un an incepand cu 1993, am fost singurul angajat al McDonalds in Romania. Am participat atat la implementarea sistemului, cat si la derularea ulterioara a programului de investitii”, spune domnul Alecu.
Astazi, cu o singura exceptie, board-ul companiei este format in intregime din romani. „Putem spune, adauga dl Alecu, ca succesul inregistrat pana acum de McDonalds in Romania este cel al unui concept american dezvoltat de romani pentru romani.”
Peste 70% din toate restaurantele McDonalds din lume sunt operate in sistem franchising.
Primul de acest gen de la noi, deschis la Brasov, respecta conditia esentiala impusa de francizor si anume acordul cu standardele de calitate ale serviciilor marca McDonalds. Nu poti conduce o afacere daca nu o cunosti perfect. Din acest motiv, pentru obtinerea licentei intreprinzatorii independenti, parteneri ai McDonalds, trebuie sa parcurga toate fazele de instruire practica si teoretica in cadrul companiei.
Care sunt planurile de viitor ale McDonalds pe piata romaneasca? „Am deschis deja anul acesta inca trei restaurante, si vom continua sa investim. Obiectivul nostru este acoperirea tuturor oraselor tarii si a celor mai importante artere de circulatie. Vrem sa fim de fiecare data si din toate punctele de vedere peste asteptarile clientilor”, spune Marian Alecu.
Succesul unui concept american dezvoltat de romani pentru romani
6 iulie 2000, 12:00
Ultima modificare în 6 iulie 2000, 15:00
Totul a pornit in 1948, de la o idee simpla a fratilor Mac si Dick McDonald, posesorii unui mic restaurant in San Bernardino, California. Din dorinta de a imbunatati sistemul de servire a clientilor, acestia au limitat meniul, au scazut preturile si au sistematizat procedeele de pregatire a produselor. Rezultatul s-a dovedit spectaculos. O servire buna si rapida a atras din ce in ce mai multi clienti, iar calitatea produselor a crescut prestigiul restaurantului. Sapte ani mai tarziu, in 1954, im
Etichete: arhiva,
mcdonald
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook