O invenţie apărută acum aproape 150 de ani ar putea oferi soluţia acestor probleme. Compania germană Siemens susţine că firele electrice suspendate pot fi folosite pentru a alimenta camioanele electrice pentru distanţe, practic, nelimitate. Conectorii pantografi ai camioanelor se pot conecta şi deconecta fără restricţii la firele electrice aeriene în timp ce se rulează cu viteze de până la 90 km/h. Reţeaua la care se conectează camioanele poate reîncărca o baterie electrică ce este folosită pe rute „nealimentate electric”. Suedia a devenit primul stat care testează această tehnologie pe o autostradă puiblică.
Pe o distanţă de 2 km a autostrăzii E16 în apropiere de oraşul Gavle, la nord de Stockholm, două vehicule cu motorizare diesel hibridă produse de Scania şi adaptate în colaborare cu Siemens, vor efectua teste pe distanţa electrificată în următorii doi ani pentru a se stabili rentabilitatea extiderii acestui sistem. Vehiculele supuse testului vor rula în condiţii de emisii zero în momentul în care sunt conectate la firele suspendate, şi vor comuta în mod diesel în afara rutei electrificate. Compania Siemens a anunţat că această configuraţie tehnologică va permite camioanelor să folosească şi alte forme de energie, cum ar fi bateriile sau gazul natural. Suedia este una dintre cele câteva ţări europene, printre care se numără Norvegia şi Olanda care şi-au propus ca majoritatea vehiculelor care rulează pe străzile lor să ajungă la un nivel de emisii zero până în 2030.RADOR