Guvernul suedez a obţinut acordul Comisiei Europene pentru garantarea unor împrumuturi de 500 milioane euro pentru Volvo Cars, divizie a grupului american Ford, din partea Băncii Europene pentru Investiţii (BEI), în vederea cofinanţării producţiei de maşini nepoluante.Producători auto din întreaga Europă au cerut guvernelor să subvenţioneze construcţia unor vehicule mai puţin poluante, iar unele state oferă stimulente cumpărătorilor, pentru a alege astfel de modele, informeaz
Guvernul suedez a obţinut acordul Comisiei Europene pentru garantarea unor împrumuturi de 500 milioane euro pentru Volvo Cars, divizie a grupului american Ford, din partea Băncii Europene pentru Investiţii (BEI), în vederea cofinanţării producţiei de maşini nepoluante.
Producători auto din întreaga Europă au cerut guvernelor să subvenţioneze construcţia unor vehicule mai puţin poluante, iar unele state oferă stimulente cumpărătorilor, pentru a alege astfel de modele, informează Mediafax.
Volvo Cars intenţionează să folosească împrumuturile de 500 de milioane de euro pentru un proiect de 1,9 miliarde de euro, care prevede fabricarea de maşini eficiente din punctul de vedere al consumului de carburant şi cu emisii poluante reduse, se arată într-un comunicat al CE.
„Garanţiile de stat vor contribui la realizarea proiectului de investiţii al Volvo, destinat fabricării de vehicule puţin poluante, fără să afecteze concurenţa”, a declarat comisarul pentru Concurenţă, Neelie Kroes.
Discuţiile dintre Volvo Cars şi guvernul suedez referitoare la garanţii au fost suspendate în luna mai, iar producătorul auto a avut discuţii şi cu autorităţile din regiunea Flandra, din Belgia, unde se află cea mai mare fabrică a sa.
Ministrul suedez al Întreprinderilor, Maud Olofsson, a declarat că Ford a informat guvernul că Volvo este pregătită să reînceapă discuţiile după ce va fi rezolvată problema vânzării diviziei.
„Decizia de astăzi (vineri n.r.) a Comisiei măreşte şansele ca Ford şi Volvo să aibă acces la împrumuturile din partea BEI”, a arătat Olofsson.
Împrumuturile şi garanţiile aprobate de UE vor fi acordate în cinci tranşe, în 2009 şi 2010, şi vor ajunge la maturitate peste şapte ani.
Volvo Cars va plăti o dobândă pentru garanţiile primite, precum şi dovezi că pot acoperi valoarea acestora, dacă statul va fi nevoit să plătească.
SURSA: Mediafax