În cadrul summitului ONU Climate Action, Google, Amazon și Ikea, au decis să pornească o serie de proiecte cu privire la reducerea efectelor de seră, precum și să îmbunătățească obiectivele durabilității.
În timp ce Google a anunțat că va face „cea mai mare achiziție vreodată” în domeniul energiei regenerabile, Amazon tocmai a terminat lansarea unei strategii ample dorite de directorul executiv Jeff Bezos, care prevede dotarea cu 100.000 de vehicule electrice pentru livrări și obiective accelerate cu „emisii zero”.
Duminică, 125 de bănci internaționale, inclusiv instituții italiene precum Intesa Sanpaolo și Mps, vor semna aderarea la Principiile unei activități bancare responsabile în favoarea dezvoltării durabile.
O alianță de manageri cu active de 35 de miliarde – de la Calpers, un fond de pensii din California, la UBS Asset Management, de la Allianz Global Investors până la Nomura Asset Management – a lansat un apel pentru a solicita companiilor, precum și guvernelor, „maximă urgență” pentru a „accelera tranziția spre emisii reduse și pentru îmbunătățirea rezistenței economiei, a societății și a sistemului financiar în faţa riscurilor climatice”.
De asemenea, Jeff Bezos, a recunoscut că a produs 44,4 milioane de tone de dioxid de carbon în 2018, mai mult decât alți giganți în logistică precum UPS și Fedex, sau decât Apple și Microsoft în tehnologie. Acesta a promis că 80% din nevoile sale energetice vor fi satisfăcute până în anul 2024 de energia regenerabilă, și va ajunge până în 2030 la 100%.
Mai mult, acesta va cere și altor companii influente să adopte același model. Liderul Amazon, are în plan totodată să doneze 100 de milioane pentru proiecte de reîmpădurire.
Și Google se implică aducând „portofoliul” său global la 40% din cerința totală, prin semnarea a 18 noi acorduri privind energia regenerabilă pentru un total de 1.600 megawați.
Google derulează un total de 52 de proiecte în surse regenerabile, în valoare de 7 miliarde de euro, și a anunțat de asemenea, o extindere de 3 miliarde de euro a centrelor de date ecologice din Europa.
O parte a planului Google, prevede construcția unei noi infrastructuri energetice, de la turbine eoliene la panouri solare pe scară internațională, pentru două miliarde de dolari.
Investițiile în energie solară și eoliană realizate de Ikea, îi vor permite ca în anul 2020 să atingă obiectivul realizării unui echilibru între producția de energie regenerabilă și consum.
În plus, grupul Ingka (Ikea) a investit recent în două centrale solare din SUA și mai multe miliarde în parcuri eoliene și panouri solare pentru magazinele sale.
Ford, BMW, Volkswagen și Honda, au semnat și ei un acord cu privirea la reducerea de emisii.
Și sectorul bancar se află şi el într-un punct de cotitură, cu noua Cartă privind practicile responsabile.
„Pentru o bancă ca a noastră, care a stabilit durabilitatea ca obiectiv al planului de afaceri, aderarea la Principii este un rezultat… Dar mai ales un punct de plecare. Băncile pot face multe pentru dezvoltarea durabilă”, a spus CEO-ul băncii Intesa, Carlo Messina.