Aflat vineri pe şantierul staţiei Orizont, acesta a spus că, deși constructorul respectă noile grafice ale lucrărilor, totuși ar trebui să aibă mai mulţi muncitori pe şantierul magistralei, astfel încât ”să atace’ toate staţiile de metrou”. .
”Lucrările sunt în termen. Sunt ceva probleme tehnice şi trebuia să mai fie o echipă. Tot timpul am sesizat că nu se lucrează la capacitate şi chiar suntem supăraţi pe constructor din acest punct de vedere. Ar putea să lucreze mult mai mulţi oameni. Ei au acum pe şantier 800 de oameni. Părerea mea, nu sunt constructor de meserie, dar cred că ar putea să fie 1.000 – 1.500 de oameni, să atace toate staţiile de metrou”, a spus directorul Metrorex.
Acesta a promis că se va lucra în continuare în ritm alert, deoarece finanţarea lucrărilor este asigurată. În cel mult două săptămâni va intra în funcţiune al doilea TBM, care va pleca de la staţia Academiei, iar primul TBM, care acum a ajuns la staţia Orizont se va translata şi va porni spre Favorit.
Aurel Radu a adăugat că, în cazul în care constructorul nu va respecta graficul de lucrări, i se vor aplica penalităţi, conform contractului.
”O să ajungem, dacă ritmul nu va fi conform graficelor, să le percepem penalităţi constructorilor, de 0,01% pe zi, conform contractului. Ei, prin contract, trebuiau să lucreze în limita bugetului. Cel mai important acum este că avem finanţare. Conform noilor grafice, pe 22 noiembrie va porni următorul scut”, a subliniat el.
Tronsonul Drumul Taberei – Universitate va fi dat în folosinţă în 2016, în al doilea semestru. Până în prezent, întârzierile înregistrate la lucrări sunt de maximum un an şi jumătate, cauzele fiind împărţite în proporţie de 50% între autorităţi şi constructor.