Piața europeană a vehiculelor comerciale arată o creștere de 10,8% apropiiindu-se de pargul psihologic de două milioane de unități. După primele 11 luni din 2011 nu mai puțin de 1,76 milioane de astfel de mașini au ajuns la clienți. În acest context, cele aproape 13.000 de astfel de vehicule înmatriculate în România în acest an par să însemne extrem de puțin. Cu toate acestea, o valoare mai puțin vizibilă aflată în raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) este demnă de toată atenția: înmatriculările de vehicule comerciale au crescut cu 47,1% în România. Asta în timp ce, în „Big 5” (cele mai mari cinci piețe auto europene – Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie) valorile creșterii sunt mult mai scăzute. Ba chiar, în Italia și Spania, asistăm la o continuare a declinului.

De altfel, doar state precum Estonia (+82,8%), Letonia (+169,6) sau Lituania (+105,2%) au înregistrat în 2011 majorări ale înmatriculărilor mai importante decât România. Și asta în condițiile în care, în țările baltice, un volum total de 2.000 de unități poate fi considerat un prag psihologic.

Analizate pe segmente, vânzările de vehicule de transport din România arată o majorare cu 18,9% a zonei comercilelor ușoare (sub 3,5 tone), o scădere drastică a comercialelor de la 3,5 tone la 6 tone (-37,44%), din nouă o creștere importantă în zona mașinilor între 6 și 18 tone (+67,78%) și o urcare substanțială a vânzărilor de comerciale grele (+42,32%). Chiar și la capitolul autobuze și microbuze asistăm la o creștere, e drept mică, de 4,4%.