Ponderea covarsitoare o detin cele preparate in casa, in mod traditional, cu ingrediente proaspete. In ultimul timp, o anumita categorie de consumatori incepe sa tina cont, din ce in ce mai mult, de oferta de supe deshidratate din comert. Nu este vorba doar de persoanele singure, ci si de femeile active, cu sau fara copii, pentru care timpul conteaza foarte mult, ceea ce le determina sa se orienteze spre produse care sa le ajute in bucatarie. Oferta producatorilor tine cont, print
Ponderea covarsitoare o detin cele preparate in casa, in mod traditional, cu ingrediente proaspete.
In ultimul timp, o anumita categorie de consumatori incepe sa tina cont, din ce in ce mai mult, de oferta de supe deshidratate din comert. Nu este vorba doar de persoanele singure, ci si de femeile active, cu sau fara copii, pentru care timpul conteaza foarte mult, ceea ce le determina sa se orienteze spre produse care sa le ajute in bucatarie.
Oferta producatorilor tine cont, printre altele, si de particularitatile specifice de consum in diverse tari. Un exemplu in acest sens este ciorba de burta, de la Gallina Blanca sau Knorr, piata de desfacere pentru aceste produse fiind compusa din Romania, Bulgaria si Turcia. Prin comparatie, supa de pui cu fidea, supa de vita, supa crema de ciuperci etc. sunt retete internationale, pe care atat Knorr, cat si Gallina Blanca sau Maggi le au in portofoliu.
Potrivit Ioanei Pasculescu, Junior Brand Manager Culinary la Nestle Romania, consumatorul de supe si ciorbe la plic este o persoana dinamica, din mediul urban – in special orase mari -, cu un venit si un statut social mediu si ridicat si provine, in general, din gospodarii compuse din unul sau doi membri.
Retete adaptate gusturilor pietei locale
“In Romania, supele deshidratate au o utilizare mai restransa, fiind privite de catre consumator ca substitut pentru cele gatite traditional, intr-un numar limitat de cazuri: cand se grabesc, cand nu au timp si cauta o solutie practica. Consumul este inca scazut (0,6 litri/cap de locuitor/an), dar in ultimii ani a inregistrat o crestere constanta”, afirma Ioana Pasculescu, mentionand totodata ca valoarea vanzarilor de supe Maggi, de la Nestle, reprezinta 42% din piata locala de profil (conform ACNielsen, aprilie – mai 2005).
Gama Maggi contine o varietate de produse adaptate gusturilor consumatorilor, de la retetele traditionale la cele rafinate, de la clasicele supe standard, la cele instant. Anul trecut, a fost lansata Maggi Family, singura supa de doi litri de pe piata, in patru variante: pui cu fidea, legume de fidea, galusti si supa frantuzeasca.
“Piata supelor deshidratate are o dinamica accentuata, volumul vanzarilor crescand in ultimele 12 luni cu 21%, conform datelor raportate de MEMRB”, precizeaza Daniel Barbulescu, Brand Manager Knorr.
“Potrivit studiului privind obiceiurile si aptitudinile de gatit in Romania, realizat de GfK, rezulta ca 21% din consumatorii de supa folosesc varianta deshidratata a acesteia. Procentajul este mult mai ridicat in tarile est-europene, unde supele deshidratate au o prezenta mai indelungata pe piata”, mentioneaza interlocutorul nostru.
Knorr este prezent in Romania de noua ani si detine o cota de piata de 51% (conform MEMRB). Gama, foarte variata, contine 12 tipuri de supe/ciorbe, retete bazate nu numai pe o vasta experienta internationala, ci si pe gusturile locale. Astfel, ciorbele care au un specific exclusiv romanesc – ciorba taraneasca, ciorba de legume, ciorba de burta – ocupa un loc important in portofoliul Knorr. In primavara acestui an, a fost lansata gama Knorr Vitalitate – ciorba de zece legume si supa de gaina cu legume -, fiecare portie asigurand 15% din necesarul zilnic de vitamine si minerale.
Profilul consumatorului de supe la plic
In 20% din gospodariile urbane se consuma supe la plic, rezulta din studiul TGI Romania, efectuat de Mecury Research. In cele mai multe dintre acestea (58%), se consuma cel mai des supe deshidratate care se prepara in cateva minute, prin fierbere, iar in 28% se recurge la varianta instant a acestora. In consumul gospodariilor formate din maximum trei persoane, aceste alimente se regasesc intr-o masura mai mare. Supele instant, de exemplu, sunt preferate mai degraba de persoanele care locuiesc singure (36%).
In bucatariile majoritatii gospodariilor in care se consuma supe la plic, sunt prezente si semipreparatele – conservele (in 81% din cazuri), mezelurile (97%), pateurile (87%) – si condimentele sub forma de cuburi concentrate (69%).
Desi sunt persoane curioase in materie de produse culinare, carora le place sa testeze noi feluri de mancare si chiar specialitati traditionale ale altor popoare, consumatorii de supe deshidratate nu sunt dispuse sa investeasca prea mult timp pentru gatit, motiv pentru care cumpara semipreparate sau produse usor de preparat. Prefera sa mearga la cumparaturi in marile centre comerciale si sunt atrase de ofertele speciale din magazinele pe care le frecventeaza. Pentru ei, calitatea si ambalajul unui produs pot fi factori determinanti in decizia de achizitie, considerand ca merita sa platesti mai mult pentru un produs bun, care arata si bine.
Celibatarii prefera supa gata preparata
Numarul persoanelor din gospodariile in care se consuma supe la plic
Baza: 845 respondenti