Superbet transformă antreprenoriatul într-un mindset organizațional unic. Grupul, în Top 300 Companii din România

Johnny Hartnett, CEO Superbet Group, Sursa foto Arhiva companiei

Johnny Hartnett, CEO Superbet Group, Sursa foto Arhiva companiei

Grupul Superbet a fost inclus în topul realizat de revista Capital care adună cele mai prospere 300 de companii din România. Fondat de către familia Dragic în anul 2008, grupul Superbet este o companie de tech & entertainment, fiind liderul industriei de pariuri sportive din România. Compania desfășoară operațiuni în retail, unde are o rețea de aproximativ 1.000 de agenții stradale, precum și în online, prin intermediul website-ului și al aplicațiilor de pariuri sportive și gaming. Grupul este prezent în 10 țări, cele mai importante piețe fiind în România, Belgia și Polonia.

Superbet este membru al IBIA (Asociația Internațională de Integritate în Betting) și singura companie românească premiată de patru ori în cadrul Central and Eastern European Gaming Conference (CEEGC) cu trofeul de excelență în regiune – Cel mai bun Operator de Pariuri Sportive din Europa Centrală și de Est.

În urma includerii în acest top anual al revistei Capital, Johnny Hartnett, CEO Superbet Group, a răspuns la întrebările adresate de echipă referitoare la provocările întâmpinate în ultimul an, la investițiile realizate în aceeași perioadă, cifra de afaceri, dar și profitul pe anul 2022. 

Care sunt cele mai importante provocări pe care le-ați înfruntat în acest an?

Din perspectiva noastră, cea mai importantă provocare reprezintă, în același timp, și o oportunitate deosebită. În ultimii ani, am experimentat o creștere accelerată a businessului, iar acest proces de scalare continuă să fie alimentat de investițiile pe care le facem în dezvoltarea propriei tehnologii.

De aceea, suntem într-un proces alert de extindere a echipelor noastre de specialiști, fie că vorbim despre birourile Superbet din București, Zagreb, sau Londra. Pe parcursul acestei călătorii de descoperire a talentelor în domeniul tech, am aflat elementul cheie care atrage noi colegi în echipă: faptul că le oferim oportunitatea de a inova și de a construi un produs digital pe care intenționăm să îl facem disponibil în numeroase piețele internaționale.

O altă provocare, pe care o considerăm constantă, este competitivitatea pieței de profil. Facem parte dintr-o industrie în care lucrurile se desfășoară într-un ritm alert, unde se realizează investiții consistente în digitalizare și care oferă oportunități interesante de integrare a tehnologiile emergente, precum AI sau blockchain.

Care sunt cele mai importante realizări din ultimul an?

Suntem foarte mulțumiți de modul în care am gestionat momentul pandemiei, precum și momentul de tranziție către perioada post-pandemică, atât din punct de vedere operațional cât și din perspectiva resurselor umane.

La ora actuală, componenta online generează cea mai mare creștere, dar revenirea la activitatea normală din segmentul de retail ne-a consolidat semnificativ businessul.

Când vorbim despre gestionarea echipelor din cadrul organizației, am adoptat, fără ezitare, modelul de lucru hibrid, cu rezultate foarte bune. De asemenea, întoarcerea la normalitate a permis echipelor noastre să clădească relații inter-umane mai solide și să găsească noi modalități de a lucra colaborativ.

Același context favorabil a permis și extinderea echipelor din toate birourile Superbet. Suntem bucuroși să observăm că reușim să atragem talente atât din mediul tech antreprenorial, care este relevant pentru modelul nostru de business, cât și din companii multinaționale. În prezent, putem spune că avem multiple categorii de profesioniști care doresc să facă parte din povestea noastră de succes.

Un alt fapt de care suntem mândri îl reprezintă deschiderea noului sediu central al companiei, în ansamblul One Cotroceni Park, unde lucrează peste 500 de oameni. Privim acest spațiu ca un hub al operațiunilor Superbet la nivel european, fiind o locație în care găzduim activitatea cotidiană a departamentelor din cadrul organizației, sesiuni de training, întâlniri ale echipelor regionale, precum și evenimente externe.

În ceea ce privește sursele de venituri, suntem mulțumiți de continua diversificare a categoriilor de clienți, care survine pe fondul extinderii gamei de produse inovative pe care le oferim și a experienței de calitate pe care o generează platforma noastră tehnologică.

Care este cifra de afaceri prognozată pentru sfârșitul anului 2022?

Am încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri, la nivel de grup, de aproximativ 600 milioane EUR.

Pentru anul 2022, estimăm o creștere cu 25-30% a cifrei de afaceri, pe fondul extinderii în noi piețe și al creșterii puternice a businessului online la nivel local și internațional.

Ce profit prognozați la finalul acestui an?

La fel ca în anii anteriori, profitabilitatea noastră este conformă cu marja de profit a industriei pe care o reprezentăm. Superbet Group își asumă o strategie curajoasă, axată pe creșterea și scalarea businessului, de aceea profitul pe care îl obținem este reinvestit în dezvoltarea tehnologiei proprii și pentru a susține planurile de extindere pe piețe externe.

Care este bugetul de investiții pentru acest an? Dar pentru anul 2023?

Investițiile grupului vizează dezvoltarea tehnologiei proprii, creșterea resursei umane, înființarea diviziei de venture capital și consolidarea brandului Superbet.

În materie de tehnologie, vom extinde echipele interne de specialiști și vom amplifica scopul proiectelor la care aceste echipe lucrează. Divizia de online reprezintă mai bine de jumătate din businessul întregului grup și va continua să crească în următorii ani.

Păstrând linia de investiții în tehnologie, am creat inclusiv o divizie de capital de risc (venture capital), prin care identificăm ținte de achiziții pe zona de e-sports, metaverse sau blockchain. Parteneriatele pe care le construim în această sferă sunt foarte interesante, dar au o perspectivă mai îndelungată de profitabilitate, reprezentând și o reconfirmare a faptului că avem planuri de lungă durată în această industrie.

Dezvoltarea resursei umane din cadrul organizației este un alt obiectiv important, de aceea investim în programe inovative de training, adaptate nevoilor angajaților noștri, precum și în campanii de atragere de noi talente în cadrul birourilor pe care le avem în Europa.

Nu în ultimul rând, continuăm investițiile în sporirea impactului pe care îl are brandul Superbet, la nivel local și internațional. Drept urmare, am pregătit campanii creative și antrenante pentru publicul nostru.

Dacă ar fi să vă caracterizați compania într-o singură frază, care ar fi aceea?

Grupul Superbet transformă viziunea și entuziasmul antreprenorial într-un mindset organizațional unic, definitoriu pentru această companie de tehnologie și entertainment, ale cărei ambiții sunt devină lider global al industriei de profil.