Calitatea foarte bună a produselor şi serviciilor, raportul foarte bun calitate-preţ, dar şi respectul faţă de clienţi reprezintă doar câteva caracteristici enunţate de consumatorii români din mediul urban, în construirea unei imagini de superbrand, relevă un studiu realizat de Superbrands România.
Primele rezultate ale studiului ne arată că pentru consumatorii români din mediul urban, caracteristicile cele mai importante pe care trebuie să le aibă un brand pentru a deveni un superbrand sunt: calitatea foarte bună a produselor sau serviciilor (87%), raportul foarte bun calitate-preţ (85%), respectul faţă de clienţi (86%), o bază de clienţi foarte multumiţi (84%), precum şi încrederea pe care o inspiră brandul (84%).
Românii nu sunt foarte impresionați de simțul umorului folosit în promovarea unui brand, de prezența și activitatea acestuia pe reţelele de socializare media de implicarea în campaniile sociale sau de cele care evocă tradiţia din România.
Întrebaţi dacă ar afla despre un brand că a primit distincţia de superbrand, 44% dintre consumatori l-ar cumpăra într-o măsură mai mare decât înainte.
Aproape o treime din totalul celor 740 de branduri intrate în cercetare sunt branduri româneşti.
Concluziile cercetării urmează să fie finalizate în perioada imediat următoare şi vor genera topul primelor 10 branduri locale şi internaţionale, identificate de consumatorii români ca fiind Superbrands pe piaţa din România.
Organizaţia Superbrands operează în peste 100 de ţări ale lumii şi a sosit în România în 2005, unde dezvoltă programe consacrate pieţei româneşti şi culturii de branding locale.
Mai jos, un filmuleț realizat de Superbrands, cu cele mai apreciate branduri în România, ediția 2010-2011.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/yGioEVIpUpU" width="560" frameborder="0" height="315"></iframe>
Sursa: Agerpres