Supermagazinele -al doilea val

Piata de retail (vinzari cu amanuntul) din Europa Centrala si de Est reprezinta un obiectiv important i planurile de expansiune ale marilor lanturi vestice de magazine. Marii colosi - Metro AG, Carrefour, Tesco, Rewe, Delhaize - si-au propus sa cucereasca aceste piete cu orice pret. in mare, acestea au urmat acelasi drum: au venit din aproape i aproape, au patruns i statele foste comuniste cele mai apropiate de tarile de origine (Germania de Est, Cehia, Slovacia si Polonia) si au ajuns cu prospe

Piata de retail (vinzari cu amanuntul) din Europa Centrala si de Est reprezinta un obiectiv important i planurile de expansiune ale marilor lanturi vestice de magazine. Marii colosi – Metro AG, Carrefour, Tesco, Rewe, Delhaize – si-au propus sa cucereasca aceste piete cu orice pret. in mare, acestea au urmat acelasi drum: au venit din aproape i aproape, au patruns i statele foste comuniste cele mai apropiate de tarile de origine (Germania de Est, Cehia, Slovacia si Polonia) si au ajuns cu prospectiunile pina-n Ucraina. Cum au intrat pe aceste piete? Andrei Filip, consultant al agentiei Roland Berger-Strategy Consultants, ne-a declarat: „detailistii austrieci si germani au cistigat un avantaj temporal, datorita apropierii geografice de pietele Europei Centrale si de Est, care le-a permis o intrare rapida pe aceste piete si trensfer de know-how i noile piete. L