Audi A6
Divizia premium a grupului german Volkswagen a pornit remodelarea gamei sale de vehicule de la vârf către bază. După ce a lansat o nouă generația a port-drapelului A8 și un nou A7, la expoziția de la Geneva marca Audi a prezentat un nou A6. Cea de-a opta generație a sedanului premium continuă linia de design a fraților săi mai mari cu suprafețe drepte, linii puternice și unghiuri elegante. Plin de tehnologie de vârf, noul Audi A6 ajunge în această vară pe piața europeană cu două propulsoare de 3.0 litri – benzină și diesel – completate de un sistem „mild hybrid”. Vehiculul se află expus, în aceste zile, și la SIAB 2018.
Bentley Bentayga Hybrid
Oficialii britanici susțin că Bentayga este primul vehicul de lux cu propulsive hibridă și, mai mult chiar, că acesta este doar primul pas al Bentley în direcția electrificării. Deși sistemul hibrid implică, pe lângă un motor electric care poate propulsa vehiculul 50 km, un motor diesel V6 de 3.0 litri, emisiile medii nu depășesc 75 gr. CO2 / km. În interior, noul Bentayga Hybrid este cel puțin la fel de elegant și confortabil ca și restul gamei. În plus, în locul comutatorului pentru Start-Stop mașina are un selector pentru modul de deplasare: EV Drive, Hybrid Mode sau Hold Mode.
BMW X4
Aplicând rețeta BMW X6 în zona SUV-urilor mai mici, producătorul premium din Bavaria a avut un succes imediat și cu X4. Denumit Sports Activity Coupé, BMW X4 a fost achiziționat de peste 200.000 de clienți în cei trei ani de existență. Noua generație prezentată în acest an la Geneva mizează pe linii chiar mai sportive, dar și pe un spațiu interior mai mare plin de tehnologie de ultimă oră. Cele trei motoare alimentate cu benzină şi patru diesel disponibile poartă semnătura BMW TwinPower Turbo. Producătorul își bazează însă oferta în special pe confortul și dinamica îmbunătățite, dar și pe o gamă impresionantă de sisteme de asistare a șoferului. Vehiculul poate fi văzut, în aceste zile, și la SIAB 2018.
Bugatti Chiron Sport
Are același motor cu 16 cilindri care dezvoltă 1.500 CP. Ajunge de la 0 la 100 km/h tot în 2,5 secunde și costă mai mult de 2,5 milioane de euro. Comportamentul rutier al variantei Chiron Sport a fost însă modificat astfel încât spectaculosul bolid să ofere un plus important de adrenalină. Prin reducerea greutății vehiculului cu 18 kg și o setare agresivă a șasiului, Bugatti Chiron Sport devine mai brutal, dar și mai sigur în viraje.
Foto © RS
Detalii despre alte modele importante prezentate la Geneva International Motor Show (GIMS) puteți găsi mâine, pe www.capital.ro
Articol publicat în Suplimentul Auto Capital distribuit gratuit împreună cu revista din 19 martie 2018.
Citește și:
Tehnologia mașinilor viitorului, ascunsă în zăpezile din Suedia
Vânzările de autoturisme noi cresc cu 33%. Majorare moderată a pieței second-hand