Pe o piaţă ajunsă la saturare, lupta între operatori se va duce pentru fidelizarea utilizatorilor. Odată cu saturarea pieţei de telefonie mobilă, se anunţă schimbări majore în modelele de business ale operatorilor. Relevanţa şi calitatea serviciilor devin esenţiale, iar fidelizarea trece pe primul loc. Piaţa românească de telefonie mobilă a ajuns la maturitate. Conform cifrelor furnizate de operatorii de telefonie mobilă, la sfârşitul lunii septembrie erau 21,4 milio
Pe o piaţă ajunsă la saturare, lupta între operatori se va duce pentru fidelizarea utilizatorilor. Odată cu saturarea pieţei de telefonie mobilă, se anunţă schimbări majore în modelele de business ale operatorilor. Relevanţa şi calitatea serviciilor devin esenţiale, iar fidelizarea trece pe primul loc.
Piaţa românească de telefonie mobilă a ajuns la maturitate. Conform cifrelor furnizate de operatorii de telefonie mobilă, la sfârşitul lunii septembrie erau 21,4 milioane de utilizatori la 21,56 milioane de locuitori. Cum în preajma Crăciunului ofertele speciale se înmulţesc, cu siguranţă vom termina anul cu un grad de penetrare de 100%.
În medie, operatorii consideră că penetrarea reală se situează în jurul valorii de 70%, ceea ce le-ar mai asigura o perioadă de creştere. Însă şi reprezentanţii Orange, liderul pieţei după numărul total de utilizatori, spun că, de anul viitor, accentul se va muta de la atragerea de noi clienţi pe fidelizarea celor existenţi, dar şi pe o concentrare a serviciilor. „Orange va urma strategia grupului France Telecom de a oferi clienţilor servicii integrate de comunicaţii fixe şi mobile şi va continua să investească în extinderea reţelei broadband şi în exploatarea capabilităţilor platformei fix-mobil“, spun reprezentanţii companiei.
În aceste condiţii, nu este exclus ca peste câţiva ani să fim şi martorii concentrării pieţei, aceasta fiind deja una dintre cele mai competitive din Europa. Celor patru operatori de pe piaţă li se va adăga al cincilea, atunci când RCS & RDS va lansa serviciile 3G. În plus, mai există un factor important care ar putea duce la o explozie a concurenţei: apariţia celui de-al şaselea operator mobil. MCTI a iniţiat un proiect legislativ care se află în circuitul de avizare. „Acest proiect prevede organizarea, în 2008, de către ANRCTI a unei licitaţii pentru furnizarea de servicii de telefonie mobilă“, au declarat reprezentanţii ministerului. În Europa, numai pe piaţa slovacă se găsesc şase operatori cu reţele proprii, în restul ţărilor numărul maxim fiind de cinci. Şi asta, deoarece pentru recuperarea investiţiei pentru construcţia unei reţele proprii este nevoie de o masă critică de clienţi, greu de câştigat într-un timp scurt pe o piaţă unde concurenţa este foarte puternică.
Liliana Solomon, CEO Vodafone
«Volumul de convorbiri va înregistra creşteri, mai ales pe segmentul celor naţionale.»
Adrian Florea, manager, Cosmote