Ulterior, datele colectate de Comisia Europeană vor fi utilizate pentru stabilirea amprentei de carbon și introducerea unei suprataxări împovărătoare.

Comisia Europeană a pregătit un regulament Orwellian

Autoritatea europeană a completat Regulamentul delegat (UE) 2020/256 cu noi date statistice pe care statele UE sunt obligate să le colecteze și să le transmită la Bruxelles, conform ActiveNews.

Sursa menționată notează că datele vor fi utilizate pentru stabilirea amprentei de carbon. Justificarea măsurii ar fi legată de Comunicarea Comisiei intitulată „Pregătiți pentru 55”. Aceasta are în vedere o propunere de recomandare privind asigurarea unei tranziții echitabile către neutralitatea climatică.

Un anunț îngrijorător a venit chiar de la unul dintre participanții la Forumul Economic de la Davos. Acesta a anunțat că se lucrează la dezvoltarea unui soft pentru urmărirea cetățenilor.

Mai precis, oamenii din statele UE vor fi urmăriți unde călătoresc, cu ce mijloc de transport, dar și ce mănâncă, pentru a stabili amprenta de carbon.

Măsurile vor rezulta într-o întoarcere în Evul Mediu din punct de vedere al nivelului de trai

Conform sursei menționate, aceste măsuri vor rezulta într-o „întoarcere în Evul Mediu din punct de vedere al nivelului de trai”. Autoritatea europeană prezintă de mai mult timp măsuri pentru o așa-zisă „tranziția echitabilă” și protecție a persoanelor vulnerabile în ce privește sărăcia energetică și mobilitatea.

Totuși, potrivit sursei menționate, aceste cuvinte ascund taxe uriașe care se vor impune celor care circulă cu autoturisme care nu sunt electrice. Sunt vizate și mijloacele de transport în comun.

Mai mult, ar fi vorba și despre o taxă pe consumul de carne. O altă măsura vizează impunerea unei taxe pentru locuințele care nu se încălzesc din surse regenerabile.

Vor implementa măsuri prohibitive pentru cei care nu se supun

În opinia multor oameni, circulația mașinilor care nu sunt electrice sau încălzirea pe gaze și pe lemne nu poate fi interzisă. Totuși, sursa menționată notează că a început un experiment pentru practicarea unor tarife RCA pe care din ce în ce mai puțini oameni și le permit.

Ar urma o altă măsură, deja legiferată la nivel european. Este vorba despre majorarea consistentă a prețurilor rovinietelor, aplicată în funcție de nivelul de poluare al mașinilor. Ar urma și o creștere a impozitării autoturismelor pe aceleași criterii, subliniază ActiveNews.

Un alt obiectiv ar viza înjumătățirea numărului de autoturisme care mai circulă pe șosele. Potrivit sursei menționate, tranziția justă presupune, pentru CE, acordarea unor subvenții de la stat, pe o perioadă limitată, doar pentru persoanele aflate deja la limita subzistenței, ca să-și permită să achite o factură la încălzire sau să circule cu autobuzul.

Chiar și în acest caz, temperatura maximă în case ar trebuie să fie de 18, maximum 19 grade C. În cazul prețurilor exorbitante pentru tot, de la hrană și încălzire până la transport, oamenii cu venituri medii, vor fi aliniați, ca nivel de trai, la nivelul celor aflați la limita subzistenței.

La rândul lor, cei cu venituri mari vor trebui să se mulțumească cu un nivel de trai mai scăzut.

România este obligată să raporteze la CE

Sursa menționată scrie apoi că România este obligată să raporteze la CE mai multe date pentru fiecare cetățean. Este vorba despre distanța pe jos până la cel mai apropiat spațiu verde public, posibilitatea de a accesa locul de muncă, școală sau universitate într-un interval de 1 oră, cu mijloace de transport public, cu bicicleta sau pe jos, forma de transport principală utilizată, precum și cea secundară.

Conform ActiveNews, Comisia Europeană impune autorităților românești să transmită și următoarele informații:

  • frecvența consumului de carne;
  • numărul de autoturisme personale;
  • anul primei înmatriculări a autoturismului cel mai vechi, dar și anul primei înmatriculări pentru cel mai nou;
  • numărul de zboruri private;
  • numărul de afaceri în interiorul Europei și în afara acesteia;
  • numărul de ore petrecute într-o mașină neelectrică, ca șofer, într-o perioadă obișnuită de 7 zile.