România mai pierde o investiție majoră. Deși oficialii companiei au vizitat de mai multe ori țara noastră, iar oficiali de la București au discutat la sediul constructorului bavarez din Munchen despre prosibilitatea amplasării unei uzine în România, BMW a decis să pună piatra de temelie a unei noi uzine la Debrecen, la mai puțin de 40 de kilometri de granița României.
Pentru noua uzină BMW va investi aproape un miliard de euro. Locaţia de producţie va oferi o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an şi va crea peste 1.000 de locuri de muncă.
„Decizia BMW Group de a construi această uzină nouă reafirmă perspectiva noastră pentru o creştere globală. După investiţiile semnificative din China, Mexic şi SUA, acum ne consolidăm activităţile din Europa pentru a menţine un echilibru al producţiei la nivel mondial între Asia, America şi continentul nostru, Europa”, a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG. „Europa este cea mai mare locaţie de producţie a BMW Group. Numai în 2018 investim peste un miliard de euro în uzinele noastre din Germania pentru a le actualiza şi a le pregăti pentru mobilitatea electrică.”
Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru producţie, a adăugat: „În viitor, fiecare uzină BMW Group din Europa va fi echipată pentru a produce automobile electrificate, dar şi convenţionale. Noua noastră uzină din Ungaria va fi capabilă să producă atât modele BMW cu motoare termice, cât şi electrificate – totul pe o singură linie de producţie. Va aduce o capacitate mai mare pentru reţeaua noastră mondială de producţie. Când va începe producţie, uzina va stabili noi standarde în ceea ce priveşte flexibilitatea, digitalizarea şi productivitatea”.
Europa este cea mai importantă piaţă pentru BMW Group. În 2017 a reprezentat aproape 45% din totalul automobilelor livrate, cu 1,1 milioane de unităţi vândute. Până la finalul lunii iunie, BMW Group a crescut în multe pieţe de pe continent, livrările de automobile totalizând peste 560.000 de unităţi – o creştere de 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Cea mai nouă decizie de dezvoltare a reţelei de producţie urmăreşte principiul strategic al BMW Group privind creşterea echilibrată la nivel global şi reprezintă următorul pas logic în implementarea strategiei NUMBER ONE > NEXT a BMW Group.
Debrecen este locul ideal pentru BMW Group de a-şi extinde reţeaua de producţie. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, legăturile logistice adecvate şi apropierea de reţeua de furnizori consacraţi. Personalul calificat din zonă a fost un alt avantaj important. Pe lângă echipa de la uzină, numeroase locuri de muncă vor fi create la furnizori de piese şi servicii, atât în cadrul noii facilităţi de producţie, cât şi în regiune.
BMW Group deţine un birou local în Ungaria din 2004 şi se bucură de relaţii pozitive, de lungă durată, cu furnizorii din ţară. Anul trecut, materiale şi servicii în valoare totală de 1,4 miliarde de euro au fost achiziţionate din Ungaria.
Uzina din Debrecen va impune noi standarde în ceea ce priveşte digitalizarea, dezvoltarea durabilă şi flexibilitatea. În plus, va fi un lider tehnologic, cu soluţii inovatoare pentru automatizare, sisteme de asistenţă de ultimă oră şi aplicaţii de logistică flexibile. În conformitate cu principiul BMW Group privind sistemul de producţie foarte flexibil, noua facilitate va produce atât automobile cu propulsie convenţională, cât şi electrificată, totul pe o singură linie de producţie.
Cu doar o săptămână în urmă divizia maghiară a mărcii Audi a anunțat finalizarea lucrărilor de dezvoltare a unității de producție pentru motoare electrice din Győr. Pe linia de asamblare a propulsoarelor pentru mașini electrice – care conform companiei a necesitat o investiție „de două cifre de ordinul milioanelor”, iar după unele surse a atins chiar 20 de milioane de euro – lucrează în prezent 100 de persoane.
Citește și: Ungaria, din nou înaintea României. La Győr se produc din această lună motoare pentru mașini electrice