Autostrada trebuia să fie finalizată încă de anul trecut, însă doar UMB Spedition, firma deţinută de Dorinel Umbrărescu, s-a încadrat în termen, finalizând lucrările la cei 14 kilometri care i-au fost atribuiţi.
Pe celelalte tronsoane lucrările sunt făcute de firmele Pa&Co (familia Căşuneanu) şi Euro Construct Trading 98, ai cărei patroni sunt Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu.
Compania Pa&Co Internaţional a anunţat, printr-un comunicat de presă, că a finalizat lucrările şi a solicitat CNADNR recepţia lucrărilor."Pa&Co International a transmis către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) solicitarea de convocare a comisiei de recepţie. CNADNR a trimis o echipă de specialişti în vederea efectuării inspecţiei tehnice, primul pas din procedura de recepţie", se arată în comunicatul companiei.
Potrivit sursei citate, Lucrarea are o lungime de 14,7 kilometri şi asigură o laţime utilă de peste 22 de metri. Asigurarea zonelor de protecţie şi a şanţurilor de scurgere a apei a dus la o secţiune a autostrăzii de peste 50 de metri între cele două garduri de protecţie.
“Pe tronsonul Pa&Co International există şapte pasaje peste autostradă cu deschidere de 70 de metri, un pasaj pentru trecere animale cu deschidere de 10 metri şi două poduri peste râul Ialomiţa, respectiv Prahova, ale căror suprastructuri sunt realizate din structuri mixte prin conlucrarea metalului cu betonul prefabricat”, se mai arată în comunicat.
Citiţi şi: Ce trebuie să ştii despre AUTOSTRADA Bucureşti-Ploieşti
În urmă cu două zile, actuala conducere a ministerului a format o comisie de audit pentru verificarea modului în care a fost derulat acest proiect, a declarat Horaţiu Buzatu, consilier al ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
„Concluziile sunt clare. Am efectuat luni şi marţi vizite pe şantier şi am constatat că acesta este inutilizabil, deoarece există unele porţiuni de-a lungul celor 62 de km unde nici măcar nu au început lucrările, în timp ce pe alte porţiuni regimul juridic al terenurilor nu a fost clarificat. Decizia noastră este să realizăm un audit al stadiului lucrărilor, ce va fi finalizat pe 25 mai de către o comisie formată din reprezentanţii ministerului şi cei ai Companiei Naţionale de Drumuri, şi abia atunci vom avea o dată certă a inaugurării, dar şi vinovaţii de această situaţie”, a declarat consilierul ministrului Transporturilor. Oficialul a subliniat că primii 19 km ai Autostrăzii ar fi trebuit să fie daţi în folosinţă încă din 2010, iar termenele succesive de finalizare a tronsonului au fost depăşite în ultimii doi ani. „Sigur că vor fi penalizări aplicate tuturor celor vinovaţi. Pe 25 mai vom şti clar ce fel de penalităţi şi toate detaliile din cauza cărora s-a petrecut această nepermisă întârziere”, a spus Horaţiu Buzatu.
Primii 19,5 kilometri ai acestei autostrăzi, ce va avea o lungime de 62 de km, sunt construiţi de italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi pentru circa 160 de milioane de euro, în timp ce următorii 42,5 kilometri sunt realizaţi de firmele româneşti UMB Spedition UMB, Euro Construct Trading 98 şi Pa&Co International pentru 296 de milioane de euro. CNADNR anunţa anul trecut că Eurocon¬struct Trading 98 şi Pa&Co vor fi penalizate cu echivalentul a 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru că au depăşit termenul de finalizare a lucrărilor.
Patronii firmei Euro Construct Trading 98, care realizează lucrările pe porţiunea cuprinsă între kilometru 19+500 şi 31+377, nu au putut fi contactaţi până la difuzarea acestei ştiri.
Mai jos se află răspunsul CNADNR cu stadiul lucrărilor de la 1 februarie 2012. Aşa cum se poate vedea şi din informaţiile CNADNR stadiul fizic al lucrărilor pe tronsonul efectuat de Euro Construct înregistra cele mai mari întârzieri.