Acum, lucrurile au luat o direcție nefericită pentru Firefox, iar culmea gloriei se pare că a fost undeva la o cotă de 24%. Așa cum Mozilla "a furat" utilizatori de la IE, acum Chrome face acelați lucru cu utilizatorii Firefox.
Unul dintre motive este că Mozilla s-a hotărât să lanseze versiune după versiune, ceea ce a tras nemulțumirea clienților corporate, care nu pot ține pasul cu update-urile repetate. Un șef de la Mozilla a afirmat că niciodată cei de la Firefox nu s-au concentrat pe clienții corporate, însă în cifre se văd scăderi a cotei de piață.
"Companiile nu au fost niciodată o piaţă cheie pentru Firefox", a declarat Asa Dotzler, director în cadrul Mozilla.
Declaraţia a fost făcută după ce mai mulţi IT manageri din unele companii s-au plâns că noua versiune Firefox 5 a creat anumite probleme de ordin tehnic, pentru că firmele nu pot să ţină pasul cu ritmul de lansare a noilor versiuni Firefox. Ultima versiune a fost lansată la doar 3 luni după Firefox 4.
"Avem aproximativ două milioane de downloaduri pe zi de la useri casnici", spunea Dotzler, plin de mândrie, arătând că downloadurile companiilor sunt doar o picătură într-un ocean, "fracţiuni de fracţiuni de procent din baza noastră de date".
Mai mult, se pare că Firefox 4 a fost un fiasco, întrucât mulți utilizatori au acuzat browserul că se mișcă greu, consumă multe resurse și blochează calculatorul. Practic, scăderile de cotă au început să fie mai vizibile din momentul lansării celei de-a patra versiuni.
DEZBATERE: Cum te împaci cu Mozilla Firefox?