“Prin serviciul MoneyGram primim mai mulţi bani decât trimitem. Patru din cinci tranzacţii sunt transferuri din străinătate”, declară pentru Capital Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer Orange România

De unde vin aceşti bani? Ducarroz spune că dacă ar fi fost întrebat înainte ar fi spus că din Spania vor veni cei mai mulţi bani, însă în realitate românii din Marea Britanie şi din Italia trimit sume importante prin intermediul Orange.

“Credem că din ce în ce mai mulţi români care muncesc în străinătate vor apela la serviciul nostru de transfer internaţional de bani. În plus, în magazinele noastre oferim mai multe servicii,  utilizatorii pot plăti facturi, pot cumpăra accesorii, sau bilete la spectacole”, explică Ducarroz.   

Oficialul Orange adaugă că spre deosebire de bănci, operatorul are un avantaj care se traduce prin programul prelungit al magazinelor.

În ceea ce priveşte serviciile financiare, Orange efectueză în prezent teste cu soluţia Near Field Communication (NFC) integrată în cartela SIM. Peste 100 de persoane ce deţin un cont bancar la BRD  – Groupe Société Générale au primit telefoane mobile Blackberry si SIM-uri speciale cu capabilităţi NFC pentru a le utiliza la plata produselor şi serviciilor la comercianţii acceptanţi. Plătile vor fi posibile la cele peste 2000 de POS-uri compatibile cu tehnologia NFC, care au fost instalate de BRD – Groupe Société Générale la comercianţii din toată ţara, precum şi la orice alt comerciant din ţară şi din străinătate care are instalate cititoare speciale contactless compatibile PayPass Mastercard. Clienţii vor putea efectua uşor şi în siguranţă plăţi folosind telefonul mobil pentru a achita cumpărăturile din supermarketuri, restaurante fast-food, farmacii sau pentru accesul la metrou.

MoneyGram în magazinele Orange

Serviciul este o premieră în industria telecomunicaţiilor din România, Orange fiind singurul operator care introduce un serviciu de transfer internaţional de bani cash. Acesta este disponibil în Orange shop pe toată durata programului de funcţionare, inclusiv în weekend, de unde banii pot fi ridicaţi în lei sau în euro, în funcţie de opţiunea expeditorului. Banii trimişi în afara ţării pot fi ridicaţi în moneda ţării respective sau în altă valută disponibilă. Pentru a transfera bani, utilizatorii nu au nevoie de cont bancar sau de card de debit ori de credit şi nu trebuie să fie clienţi Orange.

Pentru a trimite bani în oricare dintre cele 284.000 de locaţii MoneyGram din întreaga lume, expeditorul trebuie să vină în Orange shop cu actul de identitate şi cu suma pe care doreşte să o transfere. Reprezentantul Orange îi va oferi un formular cu datele tranzacţiei şi un număr de referinţă unic, pe care va trebui să îl comunice destinatarului. Pentru a ridica bani din orice Orange shop, destinatarul trebuie să prezinte actul de identitate şi numărul de referinţă al tranzacţiei pe care l-a primit de la expeditor.

În plus, toţi cei care trimit sau primesc bani în Orange shop până la sfârşitul acestui an, vor primi pe loc o reducere de 10% la accesorii.

Orange este lider de piaţă în România cu 10,243 milioane de clienţi şi venituri de 680 milioane de euro la 30 septembrie 2012. Orange este parte a grupului Orange-France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 227 milioane de clienţi pe cinci continente.