Faptul că PSA Peugeot-Citron se află într-o situație dificilă nu mai este un secret pentru nimeni. Doar în prima jumătate a acestui an grupul a raportat o pierdere operațională de 510 milioane de euro. Asta după ce și în anii anteriori s-a înregistrat o scădere drastică.
Una dintre soluțiile luate în calcul este, conform Bloomberg, schimbarea directorului executiv Philippe Varin. Iar omul care ar putea prelua locul acestuia la cârma grupului francez pare a fi, surprinzător, Carlos Tavares, fostul director operațional al grupului Renault.
Citând declarațiile a doi apropiați ai conducerii grupului PSA, Bloomberg, menționează că în prima fază, Tavares ar trebui să primească a doua poziție din grupul francez, urmând ca funcția de CEO să îi revină imediat după ce Varin va demisiona. Asta ar trebui să se întâmple în cursul anului viitor.
Numai că fostul COO al Renault nu pare foarte convins că ideea de a merge la PSA în acest moment este una bună. De fapt, se pare că ar fi condiționat sosiurea sa la cârma grupului francez de încheierea unui acord cu Dongfeng pentru ca astfel să fie redusă dependența Peugeot-Citroen de piața europeană. În prezent, aproape jumătate din producția de modele Citroen și Peugeot este vândută pe bătrânul continent iar criza de aici este cea care a cauzat problemele PSA.