Într-un an în care industria auto din Statele Unite ale Americii a avut de suferit cumplit de pe urma crizei, un singur producător de automobile se poate lăuda la sfârşitul anului cu vânzări în creştere. Nu este vorba nici despre un productor de automobile european, nici de unul japonez, nici de unul american. Este vorba despre sud coreenii de la Hyundai Motor Group care au câştigat anul acesta foarte mult teren în ceea ce priveşte piaţa auto americană. Vânzările GM, Ford Mot
Într-un an în care industria auto din Statele Unite ale Americii a avut de suferit cumplit de pe urma crizei, un singur producător de automobile se poate lăuda la sfârşitul anului cu vânzări în creştere.
Nu este vorba nici despre un productor de automobile european, nici de unul japonez, nici de unul american. Este vorba despre sud coreenii de la Hyundai Motor Group care au câştigat anul acesta foarte mult teren în ceea ce priveşte piaţa auto americană.
Vânzările GM, Ford Motor şi Chrysler precum şi ale japonezilor de la Toyota, Honda şi Nissan au înregistrat scăderi cuprinse între 25 şi 50% faţă de anul trecut. Vânzările mărcilor Hyundai şi Kia au cunoscut însă o creştere de 2,6%.
Rezultatul este o creştere a cotei de piaţă de 2,2% în primele 9 luni ale acestui an. Astfel, Hyundai deţine o cotă de 7,4% din totalul pieţei auto americane.
Specialiştii din industria auto spun că cei de la Hyundai au fost primii beneficiari ai crizei economice din cauza maşinilor care consumă puţin pe care le produc.
Vânzările mărcilor Kia şi Hyundai au înregistrat în lunile iulie şi august o creştere de 30% faţă de perioada similară a anului trecut.
Pe viitor, analiştii din industria auto se aşteaptă ca sud coreenii să vândă tot mai multe maşini, fapt ce-i va face tot mai puternici, chiar şi în faţa japonezilor.
SURSA: CNN