Un studiu realizat de compania britanică Warranty Direct a dezvăluit o surpriză de proporții.Mașinile aparținând unor mărci precum Audi, BMW sau Volkswagen s-au clasat în ultima partea a clasamentului fiabilității motoarelor.
„Mașinile germane nu sunt atât de fiabile cum cred mulți” este concluzia de la care pornește un articol publicat în revista britanică AutoExpress. Analizând un studiu al companiei de asigurări Warranty Direct, care a luat în calcul propria bază de date pentru a stabili un clasament al celor mai fiabile mașini, jurnaliștii britanici au descoperit cu surprindere că mașinile mărcilor Audi, BMW și Volkswagen au fost poziționate între ultimele 10 dintre 36 de mărci.
De fapt, singurul brand cu o rată a defecțiunilor la motor mai mare decât Audi a fost MG Rover. Nici MINI nu a avut un rezultat cu mult mai bun, ajungând pe antepenultima poziție în clasamentul fiabilității motoarelor, nu foarte departe de compania-mamă BMW care a ocupat un dezonorant loc 29 din 36 de mărci. În ciuda reputației sale pentru propulsoarele „fără moarte” Volkswagen a ocupat poziția a noua din coada topului realizat de Warranty Direct.
La celălalt capăt al scalei, mașinile cu cele mai fiabile motoare se dovedesc a fi cele produse de Honda. În medie, doar una dintre 344 de mașini Honda are o defecțiune la motor raportată și despăgubită de Warranty Direct în timp ce în cazul Audi, raportul este de 1/27. Deși a trecut prin mari probleme în ultimii ani, marca niponă Toyota a urcat pe poziția a doua în clasamentul fiablității motoarelor fiind urmată de nemții de la Mercedes-Benz care au înregistrat un rezultat cu mult mai bun decât alte branduri germane.
Conform directorului general Warranty Direct, Duncan McClure, defecțiunile la motor sunt printre cele mai grave atât pentru client cât și pentru compania sa din cauza costurilor mari la care pot ajunge reparațiile. Warranty Direct asigură mașinile din Marea Britanie contra defecțiunilor apărute după perioada de garanție. „Deși numărul de defecțiuni la motor poate părea mic prin comparație cu cel din alte zone ale mașinii precum sistemul de direcție sau cel de suspensie, reparațiile acestora pot fi extreme de costisitoare”, a explicat șeful Warranty Direct motivul pentru care compania sa a întocmit un astfel de clasament. Conform acestuia, cea mai mare despăgubire plătită până acum pentru defectarea unui motor a fost în valoare de 13.000 de lire sterline și a fost cauzată de un Range Rover.