În timp ce o mare parte a presei din România deplânge intrările masive de autoturisme second-hand, statistica oficială a Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că înmatriculările de mașini noi s-au majorat și ele cu nu mai puțin de 27,5%, aceasta fiind a doua cea mai mare creștere dintre toate cele 31 de state europene luate în calcul.
Statistica ACEA arată că, în primul trimestru al acestui an, înmatriculările de autoturisme noi din Europa au crescut cu 8,2%, până la 4,25 milioane de unități. În același timp, în România piața a crescut cu nu mai puțin de 27,5% până la 22.276 unități. Creșterea impresionantă a pieței românești, este mult mai mare decât cele statele vecine precum Bulgaria (+22,4%), Ungaria (+23,6%). Doar Grecia, cu o creștere a pieței cu 37,7%, până la 21.197 unități, a depășit România din acest punct de vedere, În ciuda volumului încă mic al pieței autoturismelor noi din România, majorarea din primul trimestru arată că eliminarea timbrului de mediu nu a avut efecte majore asupra acestei zone, singurul factor negativ fiind accesul pe șosele al unor vehicule vechi, depășite din punct de vedere tehnic. În cazul în care Registrul Auto Român (RAR) își face însă datoria și nu va permite înmatricularea unor automobile extrem de poluante sau cu defecte majore care pot afecta siguranța circulației, interpretarea tragică a creșterii înmatriculărilor de vehicule de ocazie nu rămâne decât un subiect „la modă”.
Cnform DRPCIV (Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor) în primul trimestru au fost înmatriculate în România și 128.123 autoturisme de ocazie, în creștere cu 98,06% față de perioada similară din 2016.
Citește și:
60% dintre mașinile de ocazie aflate pe piață costă mai puțin de 10.000 de euro
Dublare a înmatriculărilor de autoturisme second hand!
Modelele care decid bătălia dintre mărcile de automobile