Cine deține un parc auto de la 15 – 20 de mașini în sus și își dorește să scape de grija plăților anuale pentru viniete, asigurări, carduri de combustibil, achiziție mașini, asistență rutieră cu mașină la schimb sau de grija costurilor de service și a foilor de parcurs ale propriilor șoferi poate apela la una dintre cele 13 firme de leasing operațional active pe piața românească.
Principalele atuuri ale acestei forme de finanțare și administrare sunt riscurile eliminate prin acest serviciu: fără avans sau valoare reziduală pentru achiziția unei mașini, nu mai contează schimbările  legislative și introducerea de noi taxe auto, iar la finalul contractului (în medie, de patru ani), firma care și-a externalizat acest serviciu nu mai are grija vânzării mașinilor uzate.
Disponibil atât sub forma de full service, segment ce deține 2/3 din totalul pieței (se asigură și achiziția mașinilor, și tot service-ul), cât și doar sub formă de service (firma își procură singură mașinile și apelează la firma de leasing operațional doar pentru serviciile de întreținere și exploatare a parcului auto), leasingul operațional reduce cu 10%-15% cheltuielile de exploatare ale unui parc auto, după cum spune Bogdan Apahidean, președinte Lease Plan, a doua firmă de pe piața de profil, cu o cotă de 17% din piață. Aceasta este motivația pentru care, deși economia României din 2008 până în prezent a tot scăzut, leasingul operațional a crescut în fiecare an. Reducerea costurilor unor firme care activează în domenii ca petrol, energie, distribuție, servicii financiare, comerț sau industrie a permis pieței de leasing operațional să crească   cu 17% în 2011 faţă de perioada similară a anului anterior, atingând 37.397 de unităţi faţă de 31.923, înregistrate la sfârşitul lui 2010. Pentru 2012, se preconizează o creștere de 15%-20%, până la o valoare totală de 43.000 de unităţi. Anul trecut, au fost înmatriculate aproximativ 9.945 autovehicule prin leasing operaţional, reprezentând 12% din înmatriculările de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare, în creştere cu 17% faţă de 2010.
După cum apreciază Apahidean, în țările civilizate procentajul de vehicule nou-înmatriculate prin leasing operațional este de 20%, deci loc de creștere mai este.  De asemenea, pornind de la cifra de afaceri de 40 de milioane de euro și o valoare a portofoliului de 60 de milioane de euro, înregistrate de Lease Plan în 2011, Apahidean estimează un total al pieței de 250 de milioane de euro din punctul de vedere al cifrelor de afaceri ale celor 13 companii de leasing operațional existente în România.

Ritm  de creștere
Cu un ritm anual de creștere de minimum două cifre, de la 23,6% în 2009 la 17,1% în 2011, piața de leasing operațional a înregistrat o creștere de 35% din momentul declanșării crizei financiare și până în prezent.