Ministerul Educației și Cercetării, împreună cu Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) si Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) impreună, au semnat, marţi, 10 decembrie 2019, Acordul de parteneriat ”Pactul pentru Educaţie Antreprenorială”, prin care vor susține dezvoltarea competențelor antreprenoriale în rândul tinerilor, prin modalități noi și creative de predare și învățare.

Ministrul Educaţiei, Monica Anisie, a precizat că, în urma acestui parteneriat, în şcolile din România va fi introdusă o nouă materie, începând cu anul şcolar 2020 – 2021. Mai exact, elevii vor putea studia la şcoală educaţia antreprenorială. Materia va fi însă opţională.

Ce spune ministrul Anisie despre această nouă materie de studiu

“Comisia Europeană a subliniat ca e o mare nevoie ca în societatea românească de acum să fie integrată învăţarea în spirit antreprenorial, de aceea am luat această decizie, la propunerea CONAF şi FPPG, să introducem ca materie opţională, la gimnaziu şi la liceu.

Noua materie va fi introdusă începând cu anul şcolar următor, dar acesta e un prim pas, pentru că noi dorim, de fapt, să construim pe termen lung, nu numai pe termen scurt sau mediu, ci să construim pe termen lung o strategie naţională pentru antreprenoriat.

Nu e o materie în plus pentru elevi, e la opţiunea părintelui sau copilului, deci nu încărcăm programul, din contră, vom construi planuri cadru care să fie în acord cu noua lege”, a declarat Monica Anisie.

„Pactul pentru educaţie antreprenorială”, o investiţie în copiii noştri

Inițiativa “Pactul pentru muncă”, ce include „Pactul pentru educaţie antreprenorială”, presupune reducerea deficitului forţei de muncă din România, transparentizarea pieţei muncii şi dezvoltarea antreprenoriatului, recunoscut ca generator de prosperitate în societate şi element determinant pentru creșterea economică și crearea locurilor de muncă.

Investiția în educația antreprenorială este una dintre cele mai rentabile investiții pe care o poate face România în educația copiilor. Elevii participanți au șanse de 3 până la 6 ori mai mari de a-și deschide o afacere ulterior, într-un anumit moment al vieții, comparativ cu cei care nu beneficiază de educație antreprenorială.