În primăvara lui 2015, o companie al cărui principal acționar era Radu Georgescu (GeCad), prezenta la expozția de ceasuri de la Basel – sau, mai degrabă, lângă ea pentru că evenimentul a avut loc într-un spațiu adiacent – primul smartwatch românesc, Vector. După mai puțin de doi ani, FitBit a cumpărat afacerea.
Conform unui comunicat de pe site-ul Vector, platforma software și echipa care a creat smartwatch-ul s-au alătirat FitBit. Informația a fost confirmată și de unul dintre fondatorii Vector, Andrei Pitiș care nu a dat detalii despre valoarea tranzacției. Pitiş va deţine funcţia de VP Engineering şi şef al biroului de la Bucureşti.
Ceasul inteligent Vector, creat în laboratoarele din România și apoi, pus pe piață de o echipă care îi includea pe Joe Santana, fost CEO al cunoscutului grup Timex, pe Steve Jarvis, fost angajat al Timex și Nike FuelBand și pe Ron Spencer, director operațional la Bulova, se distinge prin capacitatea sa de a funcționa circa 30 de zile fără reîncărcare, însă include extrem de puține aplicații care sunt afișate pe un ecran alb-negru. De altfel, exact acest detaliu – ecranul „de tip kindle” – este cel care asigură consumul redus de energie.
Conform comunicatului Vector, posesorii de ceasuri ale acestei companii vor continua să beneficieze de suport și garanție.
Pentru detalii: https://vectorwatch.com/fitbit
Citește și: Epoca smartwatch pare să apună imediat după răsărit