În opinia multor actori ai pieței auto românești, singurul leac care mai are vreo șansă – destul de mică, ce-i drept – să desferece buzunarele cumpărătorilor este lansarea de noi modele. Toamna a debutat cu intrarea pe piață a unei noi versiuni Toyota Corolla, cu atrăgătorul Lexus IS și cu pretențiosul sportiv Porsche 911, iar în octombrie sunt așteptate noile compacte, Peugeot 308 și Mazda3 însoțite de o premieră absolută în gama premium BMW – Seria4 – și de KIA Optima. În această lună se va pune în vânzare și o versiune actualizată a modelului Jeep Grand Cherokee. Noiembrie aduce o nouă cavalcadă de noutăți. Este vorba despre imperialul BMW X5, varianta Spaceback a modelului Skoda Rapid, face-liftul SUV-ului compact Hyundai ix35 și cel al modelului Insignia produs de Opel. Tot în perioada menționată, Chevrolet aruncă în luptă o nouă versiune a legendarului Camaro și echipează cu sistemul MyLink modelele Aveo, Cruze, Trax și Orlado, iar Peugeot anunță prezentarea variantelor face-lift pentru 3008 și 5008.
Posesorii de mici afaceri, ca și deținătorii de flote, vor putea comanda și Ford Transit Connect. În ultima lună a acestui an sau la începutul lui 2014, vor sosi în România alte vehicule precum Hyundai i10, KIA Soul și Picanto, atrăgătorul mini SUV Mercedes-Benz GLA și un face-lift pentru KIA Sportage. Nu trebuie uitat nici micul SUV produs la Mioveni, Dacia Duster, pe care mulți români îl așteaptă încă din vară.
Și nu este tot. Multe alte noutăți sunt pregătite de dealerii auto pentru clienți, în speranța că aceștia vor reîncepe să cumpere deblocând o piață care, de ani buni, are același cuvânt de ordine: declin.
Articol publicat în Suplimentul Auto Capital care a apărut împreună cu revista Capital și cu Evenimentul Zilei pe 30 septembrie 2013.