Aflat într-o situație dificilă din cauza unui dosar penal care i-a adus popriri atât pe conturile sale cât și pe ale soției, Cristian Burci încearcă să facă rost de bani prin vânzarea majorității afacerilor pe care le deține în zona de media și comunicare, au declarat, pentru Capital, surse din piața de profil. 

Burci are poprire pe conturile personale din cauza unui dosar constituit la DIICOT și aflat pe rolul Tribunalului Olt în care este acuzat de devalizarea societății Romvag Caracal. Prejudiciul estimat îna acest dosar este de circa 20 de milioane de euro, în timp ce întreaga avere a lui Burci a fost estimată de top 300 Capital la circa 26-30 de milioane de euro, la nivelul lui 2017. 

Milionarul ar dori să păstreze un singur brand din domeniu, adică ziarul Click, cel mai vândut cotidian din România care, spun sursele citate, i-ar aduce în continuare profit.

Restul publicațiilor din grupul Adevărul Holding și agenția de publicitate pe care o controlează se află pe pierdere și ar avea nevoie de infuzii de capital pentru a se suține în continuare. În contextul în care Burci nu mai are acces la conturile proprii, finanțarea respectivelor entități a devenit greu de realizat. 

Pe de altă parte, așa cum a scris Paginademedia, Burci a ajuns deja la un acord pentru vânzarea Prima TV, care ar urma să fie preluat de Clever Media, firma care deține și Look TV și care a încheiat recent un parteneriat și cu portalul financiar Profit.ro. 

Cei de la Clever Media nu au confirmat această informație. 

Adevărul are datorii imense, BBDO pierde clienți și este „vânat” de concurență doar pentru franciză

Situația financiară a grupului Adevărul Holding, preluat de Burci când era deja în insolvență, nu este una foarte fericită. Potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor, Adevărul Holding avea, în 2017, datorii de 385 de milioane de lei și o cifră de afaceri de doar 48 de milioane de lei, la venituri de 92 de milioane de lei. 

 

Grupul a reușit să obțină și un profit de 44 de milioane de lei, însă câștigul, spun surse din piață, ar fi venit doar din Click și din câteva reviste de nișă.  

În Adevărul Holding, pe lângă cotidianele Click și Adevărul mai există și revistele OK și Historia, dar și mai multe săptămânale construite în jurul brandului Click.

Adevărul a ajuns să aibă vânzări de sub 6.000 de exemplare pe ediție, însă Click se menține, la mare distanță, pe primul loc în topul vânzărilor pe piața de print, cu 70.000 de exemplare pe ediție. 

De partea cealaltă, spun sursele Capital, agenția de publicitate Graffiti BBDO se află într-o situație dificilă, confruntându-se inclusiv cu pierderea unor mari clienți, dar și cu o hemoragie de personal. De BBDO ar fi deja interesați cei de The Group, firmă controlată de către Zoltan Szigeti, fost asociat al Miahelei Nicola, prezentantă de presă ca ” PR-ul SRI”, din perioada Coldea. 

The Group ar fi interesați de BBDO doar pentru franșiză, în condițiile în care afacerile efective se duc la vale de doi-trei ani. 

Datele oficiale, arată că, în 2017, BBDO mai avea afaceri de doar 12 milioane de lei, față de 22 de milioane de lei în 2016 și aproape 80 de milioane de lei în anul de vârf, 2008. 

Firma a avut o pierdere de aproape 2,4 milioane de lei și datorii de aproape 16 milioane de lei.