Șoferii din Germania își pot pierde permisul de conducere pe viață
Suspendarea permisului de conducere pe viață este cea mai dură sancțiune din legislația rutieră din Germania. Temeiul legal pentru această pedeapsă poate fi găsit în secțiunea 69a, paragraful 1 din Codul Penal al Germaniei:
„Permisul de conducere poate fi retras pe viață dacă este de așteptat ca perioada maximă legală să nu fie suficientă pentru a contracara pericolul reprezentat de făptuitor.”
Pe lângă pierderea definitivă a permisului auto, nemții nu mai pot nici să obțină un permis de conducere internațional. Cei pedepsiți pot lua măsuri legale.
Există șanse să li se retragă pedeapsa dacă circumstanțele problematice s-au îmbunătățit în mod demonstrabil. În astfel de cazuri, șoferii pedepsiți trebuie să ceară consiliere juridică.
Motivele pentru care germanii pot rămâne fără permis pe viaţă
Legislaţia dură din această ţară îi poate lăsa pe şoferi fără drept de conduce pentru toată viaţa.
Iată care pot fi motivele pentru o astfel de hotărâre drastică:
- încălcări grave repetate ale normelor de trafic,
- nerespectarea perioadelor de suspendare existente,
- conducerea sub influența alcoolului în mod repetat,
- folosirea vehiculului pentru a comite infracțiuni grave,
- o serie de motive medicale, precum limitări fizice severe sau boli psihice care afectează în mod permanent capacitatea de a conduce.
Șoferii din România pot rămâne fără permisul auto timp de zece ani
În primăvara acestui an, deputații români au aprobat o propunere legislativă care crește sancțiunile pentru șoferii care conduc sub influența alcoolului și a drogurilor. În consecință, șoferii români pot fi privați de permisul de conducere până la zece ani.
În cazul în care șoferii sunt implicați într-un accident rutier din cauza drogurilor sau a alcoolului, în urma căruia a rezultat decesul unui om/unor oameni, ei risca să fie condamnați la închisoare timp de 15 ani – 25 de ani. Obiectivul principal al proiectului de lege este să extindă măsurile de siguranță pe drumurile publice.
Totul are legătură cu „Legea Anastasia”, inițiată de social-democratul Robert Cazanciuc.
„Așa cum am promis, continuăm planul de măsuri pentru reducerea numărului de morți pe drumurile României, declasând-o de pe primul loc la decesele rutiere, în ultimii șase ani
După #LegeaAnastasia, a venit, ținându-mi promisiunea, modificarea legislativă prin care șoferii prinși cu alcoolemie mai mare de 0,8/mie sau drogați nu mai pot redobândi permisul în decurs de până la 10 ani. Legea merge pentru decize finală la Camera Deputaților.”, spunea el în luna mai a acestui an.
România, pe primul loc în UE la numărul de accidente rutiere
Timp de șase ani consecutivi, România a ocupat locul unu în clasamentului european în ceea ce privește numărul de accidente rutiere.
Anual, în România, aproximativ 1700 de persoane mor în accidente rutiere. Alți 8.200 de oameni suferă răni grave și rămân cu dizabilități pe termen lung.