Celelalte teme atinse în cadrul Forumului au fost impactul inteligenței artificiale în business; business-ul ca platformă pentru schimbare; investiții cu obiective multiple. De asemenea, un ultim panel a vizat educația, piatra de temelie pentru viitor.
Printre speakerii panelului pentru sustenabilitate s-a aflat Elena Bocan, Head of Market NHOOD. Dânsa ne-a transmis faptul că firmele mari și multinaționalele sunt mai bine pregătite decât cele mici. În special când vine vorba de sustenabilitate.
Aceasta a transmis faptul că microîntreprinderile se confruntă cu un deficit destul de mare de resurse. Se remarcă un deficit în special când vorbim de cele umane. Elena Bocan a ținut să menționeze și importanța finanțiștilor, fără de care nu ar putea fi duse la finalizare proiectele.
Regenerarea urbană și sustenabilitatea
„Sustenabilitatea este un proiect pe termen lung și necesită o viziune curajoasă. Dacă noi continuăm să facem business normal, vedem ce se întâmplă.
Sunt schimbări climatice profunde, intervine migrația, intervin fenomene meteorologice care sunt foarte dure și adverse. Este clar că natura și planeta ne vor obliga la un moment dat să ne adaptăm și să facem anumite schimbări”, a transmis Elena Bocan.
Din ce în ce mai mulți jucători din piață duc conceptul de regenerare urbană mai departe de cel standard. Conform declarațiilor Elenei Bocan, în 2012, acest concept era ceva nou. Totuși, în prezent, face parte din mentalitatea noastră, scrie infofinanciar.ro.
„Încercăm mereu să ne raportăm la regenerare urbană și mă bucur să văd că inclusiv autoritățile se implică în astfel de proiecte.
Sunt foarte multe proiecte în derulare și noi suntem implicați în proiecte care sunt în parteneriat cu autoritățile pe regenerare urbană”, a susținut aceasta.
Proiectele trebuie să răspundă nevoilor locale
În ceea ce privește proiectul de la Coresi din Brașov, acesta este încă în curs de dezvoltare. În prezent, are suprafața de 120 de hectare. În curând, va fi lansat un pol nou comercial, și astfel răspunde tuturor cerințelor consumatorilor.
„Ca să faci un proiect de regenerare urbană și să legi și să fie sustenabil, el nu poate imita, el trebuie să fie gândit.
Practic, local trebuie să răspundă unor nevoi locale, să țină cont într-adevăr de specificul locului de istorie, de cultură, de tot ce s-a moștenit și să aducă o valoare adăugată, pentru că asta înseamnă reziliență la nivel de oraș”, a subliniat Head of Market NHOOD.